وزیر آموزش و پرورش:
مدرسه سازی از مهمترین اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش است

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،۵ مدرسه در مناطق روستایی  جنوب غرب خوزستان با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

این مراکز آموزشی به همت خیران و موسسه خیریه‌ی راه ایمان ساخته شده است،که از این تعداد ۲  مدرسه در روستا‌های خرمشهر از جمله معمره صنگور و مقامسیه ساخته شده است و امروز با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان به بهره برداری رسید.

حدود ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این ۵ مدرسه هزینه شده است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه  مدرسه سازی از مهمترین اولویت های کاری وزارت آموزش و پرورش است گفت:۳۰ درصد مدارسی که در کشور ساخته می شود خیر ساز است، از جمله ۵ مدرسه ای که امروز در جنوب غرب خوزستان به بهره برداری رسید.

او افزود: امسال اعتباراتی که در دولت برای ساخت مدرسه تخصیص داده شده بیش ۴ برابر افزایش یافته است.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال در بودجه برای حمایت از خیران مدرسه ساز در کشور  ۲۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

او ادامه داد: در مناطق روستایی۳۰درصد هزینه ساخت مدرسه را خیران پرداخت و مابقی را دولت می پردازد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در مناطق شهری ۵۰ درصد هزینه ساخت مدرسه را دولت پرداخت خواهد کرد گفت: در تلاشیم با این اقدام مشکل کمبود فضای آموزشی در کشور را به حداقل برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ی سفر خود به خرمشهر برای بهره برداری از طرح های آموزشی عازم شهرستان شادگان خواهد شد.

انتهای پیام/ د