لزوم خرید اینترنتی فقط از فروشگاه‌های معتبر و مجاز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: مجرمان سایبری همواره با ترفند‌های مختلف فروش کالا در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی به دنبال سوء‌استفاده از شهروندان هستند.

او افزود: افراد سودجو و کلاهبردار در فضای مجازی به خصوص سایت‌های درج آگهی با تبلیغات گسترده فروش کالا به قیمت ارزان‌تر از بازار، تخفیف ویژه، قیمت‌های استثنایی و باور نکردنی و... شهروندان را ترغیب به خرید کالا و محصولات خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا کرمان تصریح کرد: زمانی که کلاهبردار خریدار را مجاب به خرید کرد از وی درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کند و این در صورتی است که پس از واریز بیعانه، کلاهبردار یا همان فروشنده دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده و از تحویل و یا استرداد وجه امتناع می‌ورزد.

 او در خصوص جلوگیری نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در زمان خرید کالا در فضای مجازی گفت: افراد بایستی سفارش کالا و اقلام مورد نیاز خود را فقط از سایت‌های فروشگاهی معتبر انجام داده و از سایت‌هایی خرید کنند که «نماد اعتماد الکترونیکی» را داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکان جعل نماد اعتماد الکترونیک نیز وجود دارد، افزود: پس از مراجعه به سایت رسمی این مرکز به نشانی https:‎//enamad. ir/DomainListForMIMT می‌توانید از طریق لینک مربوطه، فروشگاه مورد نظر را در بین مجوز‌های اعطا شده جستجو کنید و از صحت نماد ارائه شده مطمئن شوید.

رئیس پلیس فتا کرمان تصریح کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات فروش کالا با کیفیت بالا و قیمت ارزان در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنید و از پرداخت هر گونه وجهی تحت عنوان بیعانه خودداری کنید.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست: در فضای مجازی در صورت مواجه با هر گونه سوال، مشکل و یا مورد مجرمانه و مشکوک به آدرس اینترنتی سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی مراجعه و یا از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۴۶۰۳-۰۳۴ با پلیس فتا کرمان ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/ب