دردسر بزرگ اپلیکیشن‌های آزمون ساز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: متاسفانه برخی از معلمان برای ارزیابی دانش آموزان از اپلیکیشن‌های آزمون ساز جعلی استفاده و اقدام به ارسال و دریافت تمرینات و آزمون‌های ارزیابی در این اپلیکیشن‌ها می‌‍‌کنند، لذا در دام کلاهبردارن سایبری گرفتار می‌شوند.

او افزود: افراد سودجو و کلاهبردار با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی و به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به تبلیغ و ارائه اپلیکیشن‌های متنوع با کاربرد‌هایی جذاب و مختلف کرده و سعی دارند اعتماد کاربران در فضای مجازی را جلب کنند.

سرهنگ یادگار نژاد تصریح کرد: این در حالی است که با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها، اطلاعات ذخیره‌شده بر روی گوشی تلفن همراه یا سیستم‌های کاربران به سرقت می‌رود و ممکن است اطلاعاتی نظیر عکس و فیلم‌های شخصی و حتی اطلاعات بانکی ذخیره‌شده کاربران نیز مورد سوءاستفاده مجرمان قرار بگیرد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: اپلیکیشن‌های تبلیغ شده در شبکه‌های اجتماعی اصلا قابل اعتماد نیستند و ممکن است کلاهبرداران، با طراحی آزمون‌های جعلی پس از دریافت وجه از دسترس خارج شده و دیگر پاسخگوی کاربران نباشند.

او گفت: رعایت نکاتی، چون مجهز کردن تلفن همراه خود به نرم‌افزار آنتی‌ویروس معتبر و به‌روزرسانی مستمر آن، به‌روزرسانی مستمر سیستم عامل گوشی تلفن همراه، فعال‌سازی قفل امنیتی تلفن‌همراه، ذخیره نکردن اطلاعات مهم و شخصی بر روی گوشی تلفن همراه موجب بالا بردن ضریب امنیتی برای جلوگیری از استفاده اپلیکیشن‌های غیرمجاز خواهد شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نرم‌افزار‌های متعددی برای برگزاری آزمون وجود دارد، کاربران هنگام استفاده دقت داشته باشند از سایت‌ها دارای نماد اعتماد الکترونیک و اپلیکیشن‌های معتبر و مورد تایید وزارت آموزش و پرورش استفاده کنند.

سرهنگ یادگار نژاد افزود: شهروندان در صورت مشاهده و یا بروز هرگونه مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ب