نکات کلیدی برای مبتلا نشدن کارمندان به کرونا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر امامی رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به اهمیت قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در محیط اداری، تاکید کرد: افراد با رعایت نکاتی ساده احتمال انتقال بیاری را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

او با اشاره به اهمیت توجه به راهکار‌های پیشگیرانه در ادارات و سازمان‌ها، تاکید کرد که کارمندان دوایر مختلف با به کارگیری روش‌هایی ساده، می‌توانند زمینه کاهش احتمال ابتلا به کرونا را فراهم کرده و از بیماری خود و دیگران پیشگیری کنند.

امامی گفت: کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری‌های اداری، استفاده نکردن از کاور‌های پلاستیکی در انتقال مکاتبات و نگهداری اسناد در پوشش‌های پلاستیکی، حذف پذیرایی از جلسات و نشست‌های ضروری و تاکید بر برگزاری جلسات به شکل غیرحضوری یا با تعداد محدود افراد و رعایت فاصله اجتماعی، از توصیه‌های مهم به کارمندان دوایر مختلف است.

او با بیان اینکه تهویه مناسب بخش‌های مختلف ادارات از قسمت‌های عمومی تا اتاق کارکنان، بسیار ضروری است، گفت: انجام تهویه برای اتاق‌هایی که بیش از ۲ نفر در آن برای ساعات اداری حضور دارند یا پذیرای مراجعان هستند، لازم است.

امامی، کاهش تبادل وسایلی مانند قلم و کاغذ و استفاده نکردن از وسایل مشترک را توصیه و اضافه کرد: کارکنان باید تا حد امکان از جابه‌جایی وسایل و تجهیزات، نظیر خودکار، کاغذ، پرونده و ظروف بین منزل و محیط کار، خودداری کنند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین بر لزوم رعایت کامل بهداشت دست هنگام ورود به و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلید‌های برق، آسانسور، دستگیره درب و ... به عنوان راهکاری مهم در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، تاکید کرد.

امامی ضروری‌ترین نکته را استفاده مداوم از ماسک مناسب در محیط اداری دانست و خاطرنشان کرد که افراد در محیط کار غیربالینی نیازی به استفاده از دستکش‌های یکبارمصرف پلاستیکی ندارند.

رئیس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین گفت: رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست‌ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا، کوتاه نگه داشتن ناخن‌ها به شکل مداوم و شستن کامل و دقیق دست پس از استفاده از سرویس بهداشتی و خودداری از تماس دست با دهان، بینی، چشم و گوش در محیط کار، در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی خصوصا کرونا بسیار موثر است.

امامی همچنین توصیه کرد که برای پاک کردن سطوح، اعم از میز، صندلی، رایانه و ... به هیچ عنوان از دستمال مشترک استفاده نشود و افراد سعی کنند محیط شخصی کار خود را شخصا تمیز کنند.

انتهای پیام/