معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد؛
برون‌سپاری تمام خدمات شهرسازی قم تا پایان سال ۱۴۰۱

برون‌سپاری تمام خدمات شهرسازی قم تا پایان سال ۱۴۰۱

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، غلامرضا جانقربان،معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد مراجعه‌کنندگان به شهرداری خواستار ارائه خدمات در حوزه شهرسازی و معماری ازجمله صدور پروانه، نقل‌ و انتقال، رهن بانک و سایر خدمات اساسی هستند.

او افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری نیز برای ارائه خدمات بهتر به لحاظ ساختار و نیروی انسانی شامل یک بخش در ستاد و بخش دیگر در مناطق هشت‌گانه شهرداری و شامل حدود ۳۰۰ نفر نیروی انسانی است که خدمات مختلفی ازجمله نقشه‌برداری، نوسازی، اجرای احکام، کمیسیون ماده ۱۰۰، سازمان بهسازی و نوسازی و… است.

جانقربان با بیان این که امروز دیگر نمی‌توانیم مثل دهه قبل به شهر‌ها نگاه کنیم و تغییر نوع نگاه‌ها به یک ضرورت تبدیل‌شده است، ادامه داد: باید از نگاه سخت‌افزاری به نگاه نرم‌افزاری تغییر کنیم.

او با اشاره به این که در امر ارائه خدمات نیز با توسعه و افزایش نیروی انسانی و یا توسعه مکان و کالبد، نمی‌توان خدمات را ارائه داد، عنوان کرد: به‌طورقطع باید در شهرسازی نوین به موضوعات نرم افرازی و شهر هوشمند بپردازیم و فرآیند‌ها را نیز در پی آن کاهش دهیم، به‌طوری‌که مردم نیاز به شهرداری و مراجعه را به‌هیچ‌وجه نداشته باشند.

جانقربان ادامه داد:بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک افق سه ساله تا پایان ۱۴۰۱ باید کل خدمات شهرسازی و معماری برون‌سپاری شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: حرکت به سمت ارائه خدمات نوین و الکترونیک به شهروندان از دو سال گذشته در معاونت شهرسازی، معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فاوا آغاز شده است و در این زمینه نیز از کلان‌شهر‌ها عقب نیستیم، بلکه در برخی موارد نیز از سایر کلان‌شهر‌ها جلو هستیم.

جانقربان با اشاره به این که کرونا هم فرصت و هم تهدید است، اذعان کرد: کرونا باعث شده تا تمام دستگاه‌ها ازجمله شهرداری‌ها به‌عنوان رکن اساسی خدمات‌رسانی به مردم به سمت توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و خدمات غیرحضوری حرکت کنند.

او با تأکید بر اجرای کامل واگذاری خدمات حوزه شهرسازی و معماری قم به بخش خصوصی و دفاتر خدمات پیشخوان از ۱۰ شهریور ۹۹ تصریح کرد: این موضوع طوری پیش رفت که امروز تمام مراجعان هر نوع درخواست را باید از طریق دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌های طراحی‌شده دریافت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان این که از  پارسال مردم از طریق مراجعه حضوری به شهرداری نمی‌توانند خدماتی ازجمله ثبت درخواست و تشکیل پرونده را دریافت کنند،ادامه داد: مردم باید به دفاتر پیشخوان، کافی نت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که خودشان به‌صورت الکترونیکی در اختیار دارند ثبت‌نام را انجام دهند.

انتهای پیام/ش