افزایش تماس‌های تلفنی کرونایی با سامانه ۱۹۱ مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا اباصلتی مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه ۱۹۱ از ابتدای شیوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شد و همواره با آغاز هر موج جدید کرونا، تعداد برقراری تماس با این سامانه نیز اوج می‌گیرد.


او افزود: روزانه بین هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تماس با سامانه ۱۹۱ پیرامون کرونا برقرار می‌شود و حال آنکه در دوره افول بیماری این میزان تا ۱۰۰ تماس در روز نیز کاهش یافته بود.


بیشتر بخوانید



مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: پاسخگویی به پرسش‌های مردم در زمینه کرونا و واکسیناسیون از طریق سامانه ۱۹۱ دنبال می‌شود، به طوری که کارشناسان این سامانه بر اساس علایم و شدت بیماری به مراکز خدمات جامع سلامت سطح ۲ و سه راهنمایی می‌شوند تا هر چه سریعتر خدمات درمانی مناسب را دریافت کنند.


اباصلتی بیان کرد: کارشناسان سامانه ۱۹۱ همچنین به پرسش‌های مردم در زمینه واکسیناسیون مانند نشانی مراکز انجام واکسیناسیون، عوارض و علائم احتمالی همراه با واکسیناسیون، زمان دریافت دز دوم واکسیناسیون و نکات بهداشتی و تغذیه‌ای در دوران واکسیناسیون پاسخگو هستند.

او تصریح کرد: خدماتی دریافتی از سامانه تلفنی ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی سطح صفر درمان کرونا به شمار می‌رود.


مسئول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد:  پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان توسط کارشناسان بهداشت و درمان این سامانه تلفنی، با ممانعت از ازدحام بیماران در محل بیمارستان‌ها و سردرگمی آن‌ها باعث می‌شود خدمات درمانی با کیفیت بهتری به بیماران بدحال ارائه شود.

 

انتهای پیام//م.ج