کمبود فضای نگهداری مراکز شبانه‌روزی در استان همدان / ۸۲ بیمار PKU زیر پوشش بهزیستی همدان هستند
کمبود فضای نگهداری مراکز شبانه‌روزی در استان همدان / ۸۲ بیمار PKU زیر پوشش بهزیستی همدان هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی دیناری مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: هم اکنون موفق به دریافت دو مجوز برای مراکز نگهداری از معلولان جسمی با ظرفیت ۳۰ نفر برای هر مرکز شده‌ایم و با کمبود فضای نگهداری مراکز شبانه‌روزی دراین استان مواجه هستیم.

دیناری با بیان اینکه تعداد ۸۲ بیمار PKU زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند و کمک‌هایی را از ما دریافت می‌کنند، عنوان کرد: این‌روز‌ها شاهد شیوع معلولیت‌های نادر در کشور هستیم که ازجمله این موارد می‌توان به رشد میزان افراد درگیر با بیماری‌های PKU، ام‌اس و بیماری پروانه‌ای اشاره کرد.

او با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات به‌عمل‌آمده سعی شده تا بتوانیم بهبود زندگی را برای افراد زیر پوشش سازمان به همراه داشته باشیم، افزود: مستمری مددجویان بهزیستی رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی داشته است.

دیناری با اشاره به اینکه از سال ۹۲ تا ۹۹ بالغ‌بر دو هزار و ۲۰۱ واحد مسکونی تحویل مددجویان بهزیستی شده است، ادامه داد: ۳۶ میلیارد ریال آورده بهزیستی، ۲۸ میلیارد ریال آورده دستگاه‌های همراه، ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ میلیارد ریال آورده مددجو برای دریافت مسکن بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان اضافه کرد: در طول این بازه زمانی، تعهد اشتغال ما در حدود ۱۱ هزار مورد بوده است که موفق به اعطای تسهیلات اشتغال به ۱۳ هزار و ۴۱۱ نفر شده‌ایم.
انتهای پیام/ج