۸۰۰ هزار نفر از بازار تبریز بازدید مجازی کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه زاده  مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یکی از ابزار‌های مفید و پرکاربرد آنلاین، نرم‌افزار گوگل استریت ویو است، گفت: در کنار کاربرد اصلی آن یعنی بررسی دقیق آدرس مورد نظر و حوالی آن، امکان تماشای مجازی مکان‌های دیدنی از پنجره گجت‌های هوشمند برای کاربران فراهم است.

او اظهار کرد: برای معرفی بخش‌های مختلف بازار جهانی تبریز نیز تعریف QR کد‌های جامع را نیز در دستور کار قرار دادیم تا کاربران با استفاده از آن‌ها اطلاعات کامل و موردنیاز خود را به دست آورند و اقدامات لازم در این راستا نیز آغاز شده و پس از اتمام در سایتی مرجع بارگذاری خواهد شد.

حمزه زاده از امکان دسترسی به تمامی نقاط بازار جهانی تبریز به وسیله نرم‌افزار گوگل استریت ویو خبر داد و گفت: بازار جهانی تبریز از مهمترین آثار تاریخی، فرهنگی و اجتماعی استان آذربایجان شرقی است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و لذا میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برای فراهم سازی دسترسی مجازی و تماشای این اثر باشکوه از جای جای دنیا، اقدامات بارگذاری تمام نقاط بازار جهانی تبریز را با مشارکت بخش خصوصی به اتمام رساند.

او یادآور شد: مجموعه بازار تاریخی تبریز پس از ثبت جهانی در بسته ویژه مسافرتی گردشگران قرار گرفت، به طوری که بسیاری از آن‌ها هدف و مقصد اصلی خود از سفر به ایران و استان را صرفا برای بازدید از بزرگترین بازار مسقف جهان قرار دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ثبت جهانی بازار تاریخی تبریز را مدیون همت اصناف و تلاش‌های متخصصان حوزه تاریخ و فرهنگ دانست و گفت: در راستای معرفی جامع و موثر این بازار جهانی بالغ بر ۴ هزار عکس از تمامی عناصر بازار تهیه شده و در پروژه حاضر بارگذاری شده است.

انتهای پیام/ک