جلوگیری از زمین‌خواری ۴۲ میلیارد تومانی در کیاشهر

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان به دریافت گزارش زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی در بخش کیاشهر شهرستان آستانه اشرفیه و رسیدگی به موضوع توسط پلیس اشاره کرد.

او اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات و بررسی میدانی پس از احراز صحت موضوع ضمن هماهنگی قضایی با کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد فردی ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و با دیوارکشی و ساخت و ساز اقدام به احداث شهرک مسکونی در این منطقه کرده است.

سردار ملکی از معرفی متهم ۵۸ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و افزود: کارشناسان ارزش این اراضی را ۴۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

او ادامه داد: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

فرمانده انتظامی گیلان تصریح کرد: نیروی انتظامی در راستای مقابله با مجرمان اقتصادی و تشدید مبارزه با زمین‌خواری در چارچوب قانون اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ع