
در همین رابطه و به منظور تنویر افکار عمومی در تاریخ ۲۰ شهریور ماه برای اطلاع از کم و کیف موضوع و اطلاعرسانی به مردم با زارعان، سرپرست سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان تماس گرفتیم که وی انجام مصاحبه را منوط به هماهنگی با مسئول روابط عمومی سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان کرد.
در تماس با شهبازی، مسئول روابط عمومی سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان، وی با تأیید این موضوع گفت، فردا قبل از ظهر برای گرفتن خبر تماس بگیرید.
با پیگیری خبرنگار وی در روز بعد تماس را رد میکند و پیامک میدهد که به زودی با شما تماس میگیرم که پیگیریهای خبرنگار در روزهای آینده نیز تنها در ارسال پیامک به زودی با شما تماس میگیرم، خلاصه میشود و در تماسی چندباره در روز دوشنبه ۲۸ شهریور با مسؤول روابط عمومی سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان، وی اعلام میکند که تا فردا ظهر مطلب آماده میشود و ارسال پیامک به زودی با شما تماس میگیرم به این معنی است که باید شما منتظر بمانید تا مطلب آماده شود.
تماسهایی که با به زودی با شما تماس میگیرم، پاسخ داده شد
روز سهشنبه هم در تماس مجدد خبرنگار با ایشان باز هم همان پیامک تکراری ارسال میشود و در آخرین تماس نیز در صبح روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه باز هم ایشان جواب نداد و در تماس دوم تنها به ارسال پیامک به زودی با شما تماس میگیرم، بسنده شد.

با گذشت بیش از ۲۰ روز از انتشار این کلیپ در فضای مجازی و موج اظهارنظرهای منفی مردم شایسته بود که روابط عمومی سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان در راستای تنویر افکار عمومی در این زمینه خبری را منتشر میکرد، نه اینکه با امروز و فردا کردن و جواب ندادن تلفنهای خبرنگار از جواب دادن طفره رود. این حق مردم است که بدانند در شهر اصفهان چه خبر است و اطلاعی از نصب قبرهای پیشساخته چند طبقه در آرامستان باغ رضوان داشته باشند.
رسانهها و خبرنگاران تهدید نیستند
باید یادآوری کنیم که روابط عمومی دستگاهها، وظیفه دارند تا به رسانهها پاسخگو باشند، انباشته شدن خواستهها، سؤالات و ابهامات و عدم پاسخگویی به موقع و صحیح به جامعه هدف و شهروندان پیامدهای خوبی نخواهد داشت و به سازمان آسیب خواهد رساند، در این بین هر چه روابط عمومی قدرتمند و حرفهایتر عمل کند مسئولیت خود را بهتر ایفا کرده و میتواند کمک حال دستگاه خود باشد.
خبرنگاران مطالبههای مردمی را از مدیران دستگاهها از جمله روابط عمومیها پیگیری میکنند از این رو باید ارتباطها دو طرفه باشد. خبرنگاران، موضوع پاسخگویی سازمانها و اطمینانبخشی از ارائه خدمات را به خوبی به مردم منتقل کنند اگرچه روابط عمومیها از ابزار و امکانات گوناگونی برای انتقال اطلاعات و اخبار به جامعه اطلاعاتی برخوردار هستند، ولی نکته قابل توجه این است که هیچ یک از شیوههای انتقالی نمیتواند کارآیی کار یک خبرنگار و رسانه را داشته باشد. روابط عمومیها باید بدانند که رسانه و خبرنگاران تهدید نیستند بلکه مناسبترین فرصت برای ارتباط روابط عمومی با افکار عمومی هستند که باید از ظرفیت این کانون مهم و مردمی نهایت استفاده را برد.
منبع: فارس
انتهای پیام/ص