مراحل درخواست از کار افتادگی مکانیزه شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس باقری مدیر کل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: از ابتدای مهر ماه سال جاری، فرآیند بررسی ثبت درخواست ازکارافتادگی کلی متقاضیان صد در صد مکانیزه شد.

وی افزود: با بهره برداری از این فرآیند، تمامی مراحل ثبت درخواست، بررسی، اظهار نظر مشورتی پزشک معتمد و مکاتبات مرتبط با درخواست از کارافتادگی کلی شامل مکاتبه با پزشک معالج، مراکز درمانی و معرفی به کمیسیون‌های پزشکی بصورت مکانیزه انجام می‌شود.

باقری تصریح کرد: مکانیزه شدن فرآیند ثبت درخواست از کارافتادگی موجب کاهش هزینه‌های اداری، تسهیل و تسریع در رسیدگی به درخواست ها، برون سپاری امور اجرائی و غیر حاکمیتی می‌گردد.

وی با اشاره به مکانیزه شدن فرآیند ثبت درخواست از کارافتادگی افزود: از ارسال فیزیکی قریب به ۱۰ هزار پرونده به صورت سالیانه به ستاد مرکزی جهت بررسی، تایید و اظهار نظر مشورتی پزشک معتمد صندوق جلوگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید

وعده‌های بی سرانجام برای خانه دار شدن کارگران/ گره کور مسکن در دولت جدید باز می‌شود؟


انتهای پیام/