خزعلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛
صفر تا صد وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای زوج‌های روستایی و عشایری دهه شصتی

صفر تا صد ماجرای وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای زوج‌های روستایی و عشایری دهه شصتی

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور شرایط و نحوه پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی علاوه بر وام ازدواج برای زوج‌های روستایی و عشایری دهه شصتی را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: محل تامین بودجه این وام  ۱۰۰ میلیون تومانی کجاست؟

خزعلی: طبق تفاهم‌نامه ای که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با معاونت توسعه روستایی دارد، تامین اعتبار این وام به عهده معاونت توسعه روستایی گذاشته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: بانک عامل این وام صد میلیون تومانی کدام است؟

خزعلی: با توجه به مناطق مختلف کشور بانک‌های متعددی ارائه دهنده این وام هستند. بازپرداخت این وام ۵ ساله و با سود ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به اینکه حتی در شهرها هم موانع زیادی بر سر راه متقاضیان وام ازدواج هست، آیا این مشکلات برای عشایر و روستاییان دو چندان نخواهد بود و آیا راهکار خاصی برای حل این مشکلات ارئه شده؟

خزعلی: طبیعتا وام هایی که در روستا داده می‌شود مثل وام کارگشایی و وام اشتغال و سایر وام ها  با همان شرایط و همان ضابطه هاست و این وام هم با توجه به ضوابط تعلق می گیرد و در همان چارچوب معاونت توسعه روستایی داده می شود، اما با توجه به شرایط روستا سعی می شود سهل‌گیری‌هایی در این مورد انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: چند مورد از اقداماتی که باعث تسهیل فرآیند دریافت وام می شود را بفرمایید؟

خزعلی: ریز شرایط در سایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت و واجدین شرایط می توانند به سایت مراجعه کنند. ما می دانیم که برای دریافت وام مشکلاتی وجود دارد و تلاش می کنیم روستاییان از نظر ضامن و وثیقه با مشکلات کم تری مواجه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان: تاریخ اجرایی شدن این تفاهم نامه چه زمانی است؟

خزعلی: از اول آبان اجرایی خواهد شد. به مناسبت هفته روستا همه زوج‌های روستایی و عشایری که متولد دهه شصت هستند و تاریخ ازدواجشان از ۱۵ مهر ماه تا پایان سال ۱۴۰۰ است می‌توانند با مراجعه به سایت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از اول آبان برای دریافت وام ثبت نام کنند.

{$sepehr_media_14947455_400_300}

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا این طرح در آینده هم ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

خزعلی:  منابع این طرح با توجه به بودجه سال ۱۴۰۰ تامین شده است. ما امیدواریم این طرح سال بعد تمدید شود، اما بستگی به شرایط و بودجه کشور دارد. زوج‌های جوان روستایی می‌توانند با وام‌هایی مثل وام کار آفرینی، وام ازدواج و وام مسکن زندگی خود را آغاز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: در صورتی که زوج های جوان واجد شرایط به هر دلیلی با مشکل دریافت وام مواجه شدند از چه طریقی می توانند پیگیر دریافت وام باشند؟

خزعلی:هم سامانه پیامکی ۱۰۱ را داریم و هم سایت معاونت زنان و خانواده که آماده دریافت، بررسی و حل مشکلات مردم در این زمینه است.

انتهای پیام/