در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
فیلم‌های کوتاه به درستی تبلیغ نمی‌شوند/ تقابل فیلمسازان با اینفلوئنسر‌های اینستاگرامی!

سید محمد صادق سیادت کارگردان فیلم کوتاه «انفجار قلب»، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات و چالش‌های ساخت فیلم کوتاه گفت: ساخت فیلم کوتاه برای بسیاری از جوانان امروز و فعال در هنر، تقریباً چیزی شبیه به آرزو شده است؛ چون هزینه‌ها به شدت بالا رفته و یا شخص و نهادی برای حمایت از جوانان مستعد وجود ندارد. اگر هم باشد تعداد داوطلبان آنقدر بالاست که نوبت به همه نمی‌رسد.

سیادت با اشاره به بحران فیلم سازی کوتاه افزود: فکر می‌کنم سینمای مستقل و علی الخصوص ساخت فیلم کوتاه تقریباً در کشور ما رو به نابودی است و فضای مجازی تقریباً جایگزین آن شده است.

او در ادامه درباره چالش‌های فیلم سازی کوتاه عنوان کرد: چالشی در زمینه فیلم سازی کوتاه وجود دارد و آن این است که اگر فیلم کوتاه بسازید و در فضای مجازی منتشر کنید، اینفلوئنسر هستید و بخشی از هنرمندان با شما زاویه می‌گیرند و اگر فیلم کوتاه خود را به جشنواره‌ها بفرستید و صد‌ها جایزه بگیرد، باید آن را برای دیده شدن و جذب مخاطب به وی او دی و تلویزیون برسانید.

این کارگردان فیلم کوتاه در ادامه گفت: بخشی از عدم حمایت‌ها به دلیل تبلیغات نادرست فیلم‌های کوتاه است. کم می‌بینیم فیلم کوتاهی در فضای مجازی و رسانه تبلیغات و خبر منتشر کند؛ در حالی که هرچه فیلم‌های کوتاه بیشتر دیده شود، قطعا سرمایه گذار بیشتری وارد این عرصه خواهد شد و فیلم سازان بیشتری می‌توانند ایده‌های خود را بیان کنند.

سیادت با بیان مشکلات در زمینه فیلم کوتاه با اشاره به مشکلات خود در این زمینه گفت: فیلم کوتاه انفجار قلب با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم کرد تا ساخته شد؛ حمایت بازیگران و عوامل محترم بسیار در این مسیر سخت تاثیرگذار و پیش برنده کار بود؛ این فیلم یک کار دفاع مقدسی است و درد مادران منتظر شهدای مفقود الاثر را بیان می‌کند و امیدوارم در راه خود درست قدم برداشته باشیم که بدون شک این بزرگترین موفقیت است.

انتهای پیام/