افزایش تماس های مردمی با سامانه پرسش‌های کرونایی

دو برابر شدن تماس های مردم با سامانه پرسش های کرونایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  زهرا اباصلتی مسئول سامانه پاسخگویی به پرسش‌های مرتبط با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای اخیر شمار تماس های مردمی خراسان رضوی با سامانه ۱۹۱ از هزار و ۵۰۰ مورد به بیش از دو هزار و ۲۰۰ مورد تماس رسیده است.

وی گفت: آموزشهای لازم برای نحوه پاسخگویی به پرسش‌های مرتبط با سویه جدید ویروس کرونا موسوم به "اومیکرون" نیز  به کارشناسان سامانه ۱۹۱  ارائه شده است.

مسئول سامانه پاسخگویی به پرسش‌های مرتبط با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علائم آلودگی به سویه اومیکرون بسیار شبیه به سرماخوردگی است لذا  شهروندان باید با مشاهده چنین علائمی به پزشک مراجعه کنند زیرا نیازی به مراجعه مستقیم به بیمارستان نیست.

اباصلتی گفت: ۷۳ درصد تماس ها با سامانه ۱۹۱ مربوط به واکسن کرونا ۲۷ درصد آن در مورد کووید ۱۹  و در انتها درباره اومیکرون است.

وی گفت:در فصل زمستان بیماری های سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا با علائم بسیار مشابه به یکدیگر وجود دارند ولی در صورت مشاهده هر مشکلی برای آرامش خاطر از عدم ابتلا به ویروس کرونا به پزشک مراجعه بکنید.

مسئول سامانه پاسخگویی به پرسش‌های مرتبط با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کسانی که تزریق دوزهای دوم و سوم را به تأخیر انداخته‌اند می‌بایست هرچه‌ سریعتر جهت دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

انتهای پیام//ا.د