ماجرای دریافت عوارض از مردم برای عبور از پل میانگذر دریاچه ارومیه چه بود؟

باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی گفت: پل میانگذر دریاچه ارومیه یک قرارداد مشارکتی با دو شرکت آزاد راه ارومیه به تبریز و تبریز به ارومیه است که سرمایه‌گذار آن نیز مشخص بوده، در نتیجه ۱۵ درصد از عوارضی که از مردم دریافت می‌شود برای نگهداری پل است.

او گفت:  ۱۵ درصد عوارض در این مدت تخصیص پیدا نکرده، اما با این وجود راهداری تمام تلاش خود را برای نگهداری پل انجام داده است.

 سید محسن حمزه‌لو می گوید: پروژه و نگهداری و مطالعات این پل متعلق به راه و شهرسازی است، بنابراین نیازی نیست ۱۵ درصد عوارض میانگذر دریاچه ارومیه به اداره کل راهداری واریز شود.

او گفت: تمام مبلغ مربوط به نگهداری پل دریافت شده و هیچ‌گونه مشکلی از بابت رسیدگی و نگهداری پل میانگذر ارومیه نداریم. راهداری تاکنون اقدامی برای نگهداری انجام نداده و این مسئولیت به صورت کامل برعهده راه و شهرسازی است.

در همین خصوص، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی می گوید: نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی است و سایر قطعات این پل توسط شرکت ساخت و توسعه در حال تکمیل است.

ارسلان شکری گفت: اگر اعتباری برای اداره کل راهداری تخصیص یابد می‌توانیم در نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اقدامات لازم را انجام دهیم، اما در حال حاضر از محل منابع سازمان برای نگهداری این پل هزینه می‌شود.

او می گوید: منظور بنده از نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه، شامل برف‌روبی و نمک‌پاشی در شرایط برفی، نصب حفاظ‌ها، شانه‌سازی، خط‌کشی محور‌ها و نگهداری از گاردریل‌ها است.

پل شهید کلانتری به طول یک‌هزار و ۷۰۹ که بر روی دریاچه ارومیه و طولانی‌ترین پل در ایران محسوب می‌شود که فاصله میان دو شهر تبریز و ارومیه را به ۱۳۵ کیلومتر کاهش داده که متاسفانه بعد از گذشت ۱۳ سال از افتتاح هنوز قطعات (یک و دو) آن تکمیل نشده است، بنابراین ۱۵ درصد از عوارض دریافتی از مردم صرف نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه است که به اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام/ز