ورود بیش از ۲ میلیون گردشگر به گیلان

حمید رضا آذرپور با بیان اینکه این تعداد گردشگر در ۵ روز گذشته وارد گیلان شدند افزود: در همین مدت بیش از ۳۶۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو نیز به استان وارد شد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان، بیشترین تردد خودرو‌ها در محور رشت - قزوین و چابکسر به رامسر و کمترین هم از اسالم به خلخال بود.

در این مدت بیش از ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از مراکز مجاز و ثابت اقامتی استان مثل هتل ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم گردی، خانه‌های معلم، مهمانسرا‌های دولتی، خوابگا‌های دانشجویی، مدارس، سالن‌های ورزشی استفاده کردند.

تعداد ۲ میلیون و ۲ هزار و ۶۴۵ نفر از مرز‌های زمینی، هوایی و ریلی به گیلان وارد شدند و بازرسان صنعت- معدن تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، تعزیرات و اماکن نیروی انتظامی و گردشگری بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران نظارت می‌کنند.

تاکنون ۶۳ گردشگر خارجی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، عراق، چین، آفریقای جنوبی، پرتغال، بلژیک، هلند و آلمان به گیلان آمده و در استان اقامت کردند.

سامانه ۰۹۶۲۹ و شماره تلفن ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ آماده دریافت هرگونه نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات در طول اقامت گردشگران و مسافران نوروزی است.