آموزش در مدارس اردبیل از ۱۴ فروردین ماه حضوری خواهد بود

کلام الله صفری گفت: سطح آموزش در ۲ سال گذشته دچار کاهش در کیفیت و کمیت شد و دانش‌آموزان نیز دچار افت تحصیلی شدند، ولی با بازگشایی مدارس از نیمه فروردین، پویایی و نشاط به مدارس باز خواهد گشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه هماهنگی مدیران نواحی و مناطق آموزش و پروش استان در سال ۱۴۰۱ که به منظور بررسی اقدامات برای بازگشایی مدارس برگزار شد، گفت: ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان از طریق بستر مجازی و شبکه شاد طی ۲ سال گذشته در پی شیوع بیماری کرونا، موجب کاهش کیفیت آموزشی شده و فراگیری مهارت‌های مختلف به ویژه مهارت‌های زندگی، شغلی، جسمی و حرکتی در بین دانش‌آموزان به شدت دچار اختلال شد.

صفری می‌گوید: اولیا دغدغه‌ای برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نداشته باشند چرا که بستر لازم برای شروع آموزش به صورت حضوری فراهم شده و مدیران مدارس آمادگی لازم را دارند.

او همچنین از دانش آموزان استان اردبیل خواست با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در کلاس‌های درس حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه از روسا و مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل خواست تا تمهیدات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی، تامین شرایط تهویه هوای کلاس‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را فراهم کنند.

به گفته صفری، در کنار آموزش حضوری، آموزش غیر حضوری در شبکه شاد همچنان ادامه خواهد داشت.

او خواستار ایجاد آگاهی و اقناع معلمان و اولیای دانش آموزان شد و ادامه داد: توسعه و ترویج سواد بهداشتی و شیوه‌های مقابله با ویروس کرونا باید در دستور کار مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان اردبیل قرار گیرد و کمیته‌ای برای رصد نقاط قوت و ضعف در مسایل بهداشتی مدارس تشکیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خواستار استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، رسانه‌ها و فضای مجازی برای ایجاد آگاهی در بین اولیا و دانش آموزان در امر نحوه مقابله با شیوع کرونا شد و بیان کرد: برای ارتقا و توسعه سطح آموزش در استان، باید از همه نیرو‌های توانمند و ظرفیت استان استفاده شود.

سال تحصیلی جاری تا آخر اسفندماه به صورت حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری با شرکت ۲۵۳ هزار دانش‌آموز استان اردبیل جریان داشته، ولی تداوم سال تحصیلی از ۱۴ فروردین ماه به شکل حضوری خواهد بود.