حذف قرعه کشی خودرو منتفی نیست

آقای توکلی گفت: هدف از متمرکز شدن فروش افزایش میزان شفافیت فرآیند عرضه است و همچنین خودرو به دست نیازمند واقعی برسد. در سامانه یکپارچه تمام عرضه خودروسازها باید به صورت متمرکز انجام شود و قابلیت پایش مناسب از طرف سازمان حمایت از مصرف کنندگان هم در آن وجود داشته باشد.

او می گوید:  برای حل مسائلی که در حوزه صنعت خودرو وجود دارد راهکار اصلی که دیده شده افزایش تولید با تکیه بر توان زنجیره ارزشی که در صنعت خودرو شکل گرفته و شرکت های دان بنیان و در حقیقت پایدار کردن میزان تولید و عرضه است. امسال در برنامه خودروسازان مانند سایپا و ایران‌خودرو به ترتیب افزایش ۶۵۰ هزار و ۷۵۰ هزارتایی افزایش تولید پیش بینی شده است.

به گفته او سامانه یکپارچه عرضه خودرو اجازه خواهد داد تا روند حذف قرعه کشی تسریع شود.

{$sepehr_media_15999597_400_300}

امروز بخشنامه وزیر صمت مبنی بر تداوم قرعه کشی خودرو تا توازن در عرضه و تقاضای خودرو در بازار منتشر شد که با واکنش مجدد وزارت صمت مبنی بر اولویت حذف قرعه کشی در برنامه های وزارت صمت مواجه شد.


بیشتر بخوانید