نحوه ثبت و رسیدگی به شکایات در وزارت آموزش و پرورش

معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در شیراز گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی حوزه ما پاسخگویی به شکایات است که مشتمل بر یک سری از فرایند‌هایی است که باید منجر به پاسخ دادن به شکایات واصله منطبق بر قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی اموزش و پرورش است.

محمد نصیریان گفت: در این گردهمایی با شعار پاسخگویی، نظارت و تعالی سازمانی برای ایران قوی در خدمت همکاران هستیم.

او گفت: می‌خواهیم با مشارکت فکری و به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزنده و سازنده همکاران حوزه ارزیابی عملکر و پاسخگویی به شکایات کارگاهی آموزشی و مهارتی داشته باشیم.

معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه پاسخگویی به شکایات اموزش و پرورش به ادرس shekayat.medu.ir قابل دسترس برای همه مخاطبان و ذی نفعان تعلیم و تربیت است که همه افراد می‌توانند شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند.

نصیریان گفت: ظرف ۴۸ ساعت بررسی اولیه از شکایات افراد صورت می‌پذیرد و ظرف ۷ روز کاری پاسخ شکایات را به شاکی از طریق همین سامانه اعلام میشود.

او گفت: شاکی می‌تواند هر گونه اعتراضی به نتیجه شکایت دارد را در همین سامانه ثبت کند و پاسخ دوم را ادارت کل به شاکی اعلام می‌کنند و درصورت اعتراض مجدد اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت اموزش و پرورش شکایت را پی گیری و پاسخ خواهد داد.

معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: شکایت و درخواست‌های مردمی از طریق سامانه سامد نیز قابل پی گیری است که افراد می‌توانند از این طریق شکایات خود را ثبت کنند.