رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور:
مشکلات مالی، سدی بر پیشرفت و اجرای طرح‌های مختلف در کشور است

در مراسم آغاز به کار عملیات ساخت محور تخریب شده شهدادـ  نهبندان امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:  این طرح، بزرگ ترین طرح راهسازی حال حاضر کشور است. 

او می گوید: شرایط موجود به واسطه مشکلات مالی، سخت و شکننده است و خواستار تامین به موقع اعتبارات این طرح هستیم؛ اما امیدواریم  با پیشرفت ۶۰ درصدی این قطعات، اجرای قطعات بعدی هم آغاز شود.

 به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور طرح‌های راهداری هزینه بَر است و مشکلات مالی، سدی بر پیشرفت و اجرای طرح‌های مختلف در کشور است.

او گفت: با رقم‌های پارسال ۱۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نگهداری راه‌ها نیاز داریم که رقم بزرگی است و حتی نیمی از آن را هم درخواست دادیم که محقق نشده و تنها ۱۴ هزار میلیارد تومان  آن محقق شده است.

 به گفته امانی مشکلات تامین قیر از دیگر مشکلات است و طی  امسال تاکنون حتی یک کیلو قیر سهمیه امسال، هم تحویل ما داده نشده است.

او می گوید:  ۵۱۵ میلیون تن کالا و ۱۶۰ میلیون نفر مسافر طی پارسال جا به جا شده اند که این ارقام، نشان‌دهنده این موضوع هست که حجم زیادی از مبادلات بر عهده جاده ها است.

بیشتر بخوانید:



معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راهدارخانه در مسیر راور، دیهوک احداث می‌شود و اگر ۶۰ درصد پروژه شهداد ـ نهبندان پیشرفت داشته باشد، مجوز بازسازی قطعات ۳ و ۴ را  صادر می کنیم. 

محور شهداد ـ نهبندان که در سیلاب سال ۹۸ تخریب شده بود، ۲۷۵ کیلومتر طول دارد و احداث راه جدید و مرمت بخش‌هایی از محور قبلی، در دستور کار می باشدو  قرار است عملیات  اجرایی آن ۴۰۰ روز به طول انجامد.