استاندار آذربایجان غربی:
شاخص‌های توسعه برخی مناطق ارومیه بسیار کمتر از متوسط استانی است

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با موضوع مناطق سالار، لاله، رشادت و شهید دین پرست ارومیه که پس از بازدید از این مناطق برگزار شد، می گوید: حداقل کاری که برای این مناطق باید انجام دهیم، آن است که شاخص‌های این مناطق را به متوسط استانی برسانیم.

او گفت: در بررسی شاخص ها، کل ارومیه لحاظ می‌شود و نقاط مختلف به صورت مجزا مورد بررسی قرار نمی‌گیرد که باید در این خصوص کار اساسی صورت گرفته و شاخص‌های نقطه به صورت جدا مورد بررسی قرار گیرد تا نقصان‌ها مشخص شود.

او با اشاره به لزوم توجه به روش‌های مختلف دریافت اعتبار برای توسعه این مناطق گفت: با اعتبارات موجود امکان اقدامات سریع برای بهبود وضعیت مناطق دارای مشکل در آذربایجان غربی و شهر ارومیه وجود ندارد و نیازمند کار اساسی در این بخش هستیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در این خصوص، شهرداری‌ها تکلیف قانونی دارند و باید برای بهبود شرایط مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم شهر، اعتبار اختصاص دهند.

معتمدیان از اجرای طرح ۲۰۲۰ برای توسعه مناطق محروم شهری در سطح کشور خبر داد و گفت: در این قالب، ۲ هزار و ۲۰ نقطه در نظر گرفته شده و به صورت ویژه برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آن‌ها اعتبار گذاشته شده و اقدام صورت می‌گیرد.

او می گوی: البته در این قالب، در استان ما اقدام خاصی صورت نگرفته و هیچ دستگاهی به تکالیف خود عمل نکرده است.

او با بیان اینکه در این مناطق خانوار‌هایی زندگی می‌کنند که گرفتارترین مردم هستند، گفت: برای کمک به این افراد، ادارات و نهاد‌های مختلف باید هرچه در توان دارند، به صورت جهادی وارد عمل کنند و نباید به این موضوع به روند‌های اداری مرسوم تکیه کرد.

استاندار آذربایجان غربی بر استفاده از توان نهاد‌های حاکمیتی نظیر بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توسعه این مناطق تاکید کرد و گفت: باید در این خصوص گزارش‌هایی برای این نهاد‌ها بدهیم تا آنان مجاب به اجرای طرح شوند.