مشکلات ۲۶۵ دانش آموز در روستا‌های آق قلا برای رفتن به مدرسه
مشکلات ۲۶۵ دانش آموز در روستا‌های آق قلا برای رفتن به مدرسه

لکزایی رییس شورای بخش وشمگیر گفت: در روستا‌های امین اباد، وحدت اسلامی، اسلام آباد بالا و پایین و محمد آباد بالا و پایین قرار بود در ایام قبل از شیوع کرونا در یکی از روستا‌ها دبیرستانی ویژه دختران مقطع راهنمایی و دبیرستان ساخته شود.

او افزود: طی این چند سال این موضوع محقق نشد و دختران این چند روستا مجبور هستند برای ادامه تحصیل به نزدیک‌ترین دبیرستان که در فاصله ۲۵ کیلومتری از این چند روستا در شهر انبارالوم قرار دارند بروند.

لکزایی ادامه داد: هزینه رفت و برگشت هر یک از این دانش آموزان به انبارالوم به صورت روزانه ۳۰ هزار تومان است و با توجه به وضعیت معیشتی خانواده‌های این دانش‌آموزان پرداخت این مبلغ برای همه خانواده‌ها میسر نیست و برخی از دانش آموزان به همین دلیل ترک تحصیل می‌کنند.

او گفت:در حال حاضر ۲۶۵ دانش آموز دختر از این روستا‌های بخش وشمگیر روزانه برای تحصیل به انبارالوم می‌روند.

فراهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان در این باره گفت: در آق قلا پس از سیل سال ۹۸ و بر اساس نیاز اعلام شده از طرف شهرستان ۲۱ مدرسه بر اساس اولویت در مناطق مختلف ساخته شد.

او افزود: ساخت مدرسه دبیرستان در منطقه سد وشمگیر هم یکی از اولویت‌های اعلام شده بود و طی تفاهم نامه با بانک پاسارگاد به عنوان خیر در روستای اسلام آباد پیمانکار انتخاب و تجهیز کارگاه برای ساخت مدرسه آغاز شده است.

فراهی ادامه داد: بر اساس قولی که به ما داده شده است تا یک سال آینده ساخت این دبیرستان به اتمام می‌رسد.

قلی نژاد معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان هم در این باره گفت: از زمان به سر کار آمدن مدیر کل جدید در اداره کل آموزش و پرورش استان مشکلات دانش آموزان این روستا به ما اطلاع داده نشده است و پیگیری‌های لازم برای برقراری سرویس حمل و نقل رایگان برای دانش آموزان این منطقه به منظور پیشگیری از ترک تحصیل آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.