اردستانی:
ماموریت مراکز غیر دولتی آموزشی و پرورشی باید باز تعریف شوند

منصور اردستانی در اولین جلسه فصلی اعضای شورای هماهنگی موسسان مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، گفت: اگر آموزش و پرورش را سرمایه اجتماعی و عامل رشد و توسعه تلقی کنیم مراکز آموزشی و پرورشی نقش موثری در این خصوص دارند.

او گفت: اگر معیار ما در جامعه، دانایی و آگاهی باشد و افراد چنین پرورش یابند آن جامعه رشد می‌کند.

اردستانی گفت: امروزه باید نقطه عزیمت و تحولی در مراکز آموزشی و پرورشی بر اساس تربیت چند ساحتی تعریف شود.

او گفت: ادامه حیات حقوقی مدارس و مراکز غیر دولتی با تغییر نوع نگاه به این مراکز مسیر است لذا ماموریت این نوع مراکز باید باز تعریف شوند.

مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: آینده از آن کسانی است که با آگاهی و دانایی وارد آن شوند.

او گفت: در همه اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین، تقویت مشارکت‌ها و سپردن اداره مراکز آموزشی به مردم مورد تاکید قرار گرفته است.

اردستانی گفت: مدارس غیردولتی باید شرایط خود را به تغییراتی که به سرعت در جامعه در حال انجام است تطبیق دهد.

او گفت: تربیت چند ساحتی دانش آموزان، التزام به قانون گرایی به عنوان یک اصل، تقویت تشکل صنفی و ... از جمله مواردی است که مراکز و مدارس غیر دولتی باید به آن توجه کنند.

مدیرکل امورحقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: تشکیل شورای هماهنگی مراکز غیر دولتی استانی و کشوری نمونه بارزی از مشارکت جویی است.

او ادامه داد: نقشه راه و چارچوب حرکت مراکز غیر دولتی نیازمند توسعه حقوقی در این حوزه است؛ لذا تعیین بستر کار تنها با رعایت قوانین و مقررات امکانپذیر است.

اردستانی همچنین با اشاره به موضوع الگوی تعیین شهریه، اظهار کرد: مبنای عملکردی مدارس با احتساب درصدی افزایش به عنوان الگوی شهریه تعیین شده است لذا ضروری است این موضوع به صورتی دقیق‌تر بررسی شود.

او گفت: در مراکز غیر دولتی هم اگر تسهیلاتی برای مدارس داریم باید آن را به مراکز نیز تعمیم دهیم.

مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و مراکز غیر دولتی می‌تواند به تقویت انگیزه و تشدید رقابت کمک کند.