آغاز نام نویسی مسابقات قرآن روستاییان و عشایر درهمدان

مصطفی علیجانی از برگزاری بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و گفت: کلیه حافظان و قاریان روستایی و عشایر استان همدان می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

او با اشاره به شرایط برگزاری مسابقات افزود: رشته‌های حفظ یک جزء (فقط در مرحله استانی)، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت و اذان در دو رده سنی ۹ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۴۵ سال ویژه آقایان برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به رشته‌های ویژه بانوان گفت: این رقابت بین بانوان در دو رده سنی ۹ تا ۱۸ سال و ۱۸ تا ۴۵ سال در رشته‌های حفظ یک جزء (فقط مرحله استانی)، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء و ترتیل برگزار می‌شود.

علیجانی با تأکید بر اینکه فقط روستائیان و عشایر ساکن در روستا‌ها و مناطق عشایری می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند، گفت: افرادی که در مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری مسابقات معرفی می‌شوند باید گواهی احراز سکونت از شورای محل را داشته باشند و در غیر این صورت شرکت‌کننده از دور مسابقات خارج می‌شود.

او تصریح کرد: هر نفر فقط در یک رشته می‌تواند شرکت کند، همچنین نفرات برتر مسابقات کشوری در سه سال گذشته که در هر رشته حائز رتبه کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه روستایی و عشایری شده‌اند امکان حضور مجدد در آن رشته را ندارند.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم، ششم بهمن‌ماه امسال، ساعت ۸:۳۰ در محل سالن اجتماعات امام علی (ع) و سالن جلسات شهید پورش همدانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به‌صورت همزمان برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

علیجانی با اشاره به نحوه ثبت‌نام گفت: علاقه‌مندان برای به شرکت در این مسابقات تا ۲۵ دی‌ماه فرصت دارند به صورت حضوری به اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها مراجعه کنند و یا از طریق لینک https://survey.porsline.ir/s/GSLqLvF اقدام به ثبت‌نام خود کنند.

او با اشاره به اینکه نفرات اول مسابقات استانی در هر یک از رشته‌ها به غیر از رشته حفظ یک جزء که مرحله منطقه‌ای و کشوری ندارد برای شرکت در مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم معرفی می‌شوند، گفت: مرحله منطقه‌ای و کشوری این مسابقات در زمستان امسال برگزار می‌شود که محل و زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.

رئیس اداره آموزش عقیدتی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه رشته قرائت تقلیدی ویژه آقایان در مقطع سنی ۹ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود، گفت: شرکت‌کنندگان در این رشته باید یکی از موارد آیات ۱ تا ۱۸ سوره مبارکه بلد تلاوت استاد عبدالباسط، از آیه ۲۲ تا پایان سوره حشر تلاوت استاد منشاوی و یا از آیه ۲۵ تا ۲۵۲ سوره بقره تلاوت استاد مصطفی اسماعیل را ارائه دهند.