سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی در معدن تیتانیوم در ارومیه

استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با تدابیر دولت و مدیریت ارشد استان، موانع پیش روی سرمایه گذاری در این خطه از کشور برداشته شده است، افزود: علاوه بر ده‌ها میلیارد تومان سرمایه گذاری که از طریق بخش خصوصی در استان جذب شده، زمینه سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی یک کنسرسیوم داخلی در بزرگترین معدن تیتانیوم کشور و منطقه نیز فراهم شده است.

معتمدیان اضافه کرد: این سرمایه گذاری سه ساله خواهد بود و قرار است فلز تیتانیوم در ارومیه تولید شود.

وی همچنین به دیگر مورد سرمایه گذاری عظیم در استان نیز اشاره کرد و گفت: تا پیش از این، ارومیه و آذربایجان غربی از سرمایه گذاری شستا بسیار کم برخوردار شده بود، و تنها در یک مورد، قرار است این شرکت سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در حوزه تولید پی وی سی در استان داشته باشد.

معتمدیان ادامه داد: نتیجه این سرمایه گذاری هم طی ۲ سال آینده در آذربایجان غربی مشهود خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان پرظرفیت بوده، ولی به علت مشکلات امنیتی، سرمایه گذاری در آن صورت نمی‌گرفت، گفت: البته ما این مشکلات را حل کرده‌ایم و در حال حاضر، هیچ مشکل امنیتی در استان وجود ندارد.

ذخیره قطعی معدن تیتان قره آغاج ارومیه ۵۶ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن را ۱۲۰ میلیون تن است یک معدن تیتان نیزدر کهنوج کرمان وجود دارد که رودخانه‌ای است، اما معدن تیتان قره آغاج ارومیه در کوه بوده و به دلیل ذخیره، عیار ۶ درصد و نیز دارا بودن عناصر مفید در کشور منحصر به فرد است.

فلز تیتان در صنعت زنگ سازی و نیز تهیه فلزات مورد نیاز در صنعت هواپیمایی کاربرد دارد.