ایتالیا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران در راه است

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا، امروز (پنج‌شنبه) در اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران، تحریم‌های جدیدی را علیه تهران در آینده نزدیک رونمایی کند.

وبگاه خبری آذربایجان ۲۴ در گزارشی به نقل از این مقام ایتالیا این بسته را چهارمین بسته تحریمی اروپا علیه ایران عنوان کرده و دلیل آن را عملکرد دولت ایران در قبال ناآرامی ها ادعا کرد.

تاجانی در ادامه مداخلات رُم در امور داخلی ایران، همچنین خواستار توقف هرچه سریعتر اعدام‌ها در ایران شد. پیش از او هم رئیس‌جمهور ایتالیا در نشستی که با سفیر تازه منصوب شده ایران در این کشور داشت، مدعی نارضایتی از رفتار ایران با اغتشاشگران شده و خواستار توقف اعدام‌ها بود.

البته مقام‌های اروپایی در چندماه اخیر بار‌ها به مداخله در امور داخلی ایران پرداختند، در تازه‌ترین اقدام، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان که سکوت اختیار کرده بود، در اولین کنفرانس عمومی خود پس از تعطیلات سال نوی میلادی در واتیکان با مداخله در امور داخلی ایران به اظهار نظر درباره اعدام‌های اخیر پرداخت.

از طرفی «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن نقض منشور ملل متحد در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشور‌های مستقل، خواستار توقف اعمال احکام دادگاه‌ها علیه قاتلان در اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران شد!