اجرای ۹۰۰ ویژه برنامه گرامیداشت دهه فجر توسط کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

معصومه هادی   در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: برنامه ویژه خاص هنری شامل آموزش و ساخت پرچم در ۲۲ بهمن برگزار و یک پایگاه کودکان سایبری نیز در همان روز برپا می‌شود تا کودکان با خیال آسوده مشغول بازی و سرگرمی شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: تولید پادکست با هدف معرفی شخصیت‌های انقلابی، اجرای برنامه در مدارس، انتشار کلیپ‌های ساخته شده با موضوع شهدا در فضای مجازی، برنامه آوای انقلاب، بازخوانی نواها و سروده‌های انقلابی توسط نوجوانان در مراکز، نشست‌های تخصصی جایگاه زن در فرآیند گسترش مشارکت سیاسی، حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اجرای ایستگاه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر برنامه‌های کانون در ایام مبارک دهه فجر است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های دیگری به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اجرا می‌شود که شامل زنگ آزادی با محوریت معرفی وقایع و ایام و روزشمار انقلاب، افتتاح نمایشگاه صورتگر خیال، نمایشگاه کتاب‌های انقلابی در مراکز، برگزاری رقابت‌های گروهی نقاشی، فراخوان قصه و روایت های مادرانه، قصه گویی مربیان و بازنشر در فضای مجازی، پیک امید، شادی، دانش، وبینار بصیرت افزایی ویژه نوجوانان، برگزاری کارگاه‌های نمایش و قصه گویی ویژه مادران و جشن محوری پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

هادی افزود: مسوولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر امسال با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هست که برنامه‌های بسیار متنوعی را در این زمینه تدارک دیده است.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط جامعه رویکردهای متفاوتی برنامه‌ریزی شده که شامل توجه ویژه به کودک و نوجوان با خوراک علمی مناسب است زیرا اگر خوراک علمی از راه درست به کودک و نوجوان نشان داده نشود این خوراک را از مبادی دیگر دریافت می‌کنند و مبنا برای این طیف است که با کارهای هنری مانند شعر، قصه و انیمیشن آرمان‌های انقلاب را برای آنان بازگو کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان افزود: رویکرد دوم گفتمان با نسل کودک و نوجوان هست که باید فرصتی برای گفت‌وگو با آنان در هر قشری فراهم شود و کتابخانه‌های سیار کانون و تمامی مراکز در سطح استان به این موضوع خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: مشارکت اعضا، کودکان و نوجوانان در تمامی برنامه‌ها رویکرد سوم است تا براساس آنچه تشخیص می دهند بهترین فضاسازی را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قصه از بنیادی‌ترین برنامه‌های کانون است، در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی ۲ نفر از سیستان و بلوچستان حائز رتبه اول شدند.