معاون صدای رسانه ملی مطرح کرد؛
افزایش ۳ درصدی مخاطبین رادیو نسبت به سال‌های گذشته

علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی در پاسخ به این سوال که اهالی رسانه چگونه باید به آمار تعداد شنوندگان هر شبکه و برنامه رادیویی دسترسی پیدا کنند، توضیح داد: این کار وظیفه ذاتی مرکز تحقیقات صداوسیما است و پایش‌هایی را در سطح ملی، استانی و روستایی انجام می‌دهد. این مرکز نظرسنجی خود را به روش‌های مختلف انجام می‌دهد. در جلسات مدیریتی خود دائماً این ارقام را بین خودمان رد و بدل می‌کنیم.

معاون صدای رسانه ملی با اعلام خبر خوب به خبرنگار ما بیان کرد: طبق آمار مرکز صداوسیما رادیو نسبت به گذشته ۳ درصد به مخاطبینش اضافه شده است. فکر می‌کنم این افزایش تعداد مخاطبین به مهندسی مجدد جدول پخش برنامه‌ها برمی‌گردد. یک مقدار ریتم برنامه‌های رادیویی تند شد و برنامه‌های طولانی و نامتناسب با ماموریت شبکه از جدول پخش برنامه‌ها حذف شد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌ها در راستای وظیفه شبکه‌ای عمل کردند، توضیح داد: الحمدلله با هوشمندی همکاران برنامه‌ها راس ساعت با جدول پخش برنامه‌ها هماهنگ هستند، برنامه‌ای یک ربع زودتر یا دیرتر پخش نمی‌شود، آگهی‌های بازرگانی جای خود را دارند و برنامه‌ها مانند خبر راس ساعت پخش می‌شود. مخاطب جدول پخش را نمی‌گردد تا برنامه‌ای را پیدا کند. او راس ساعت به سراغ برنامه‌اش می‌رود و آن برنامه را گوش می‌کند.

بخشی‌زاده در پاسخ به این سوال که طبق پیگیری ما از مرکز تحقیقات صداوسیما، این مرکز ارائه اطلاعات به خبرنگار را محرمانه می‌داند، تصریح کرد:، ولی ما این اطلاعات را در اختیار مدیران شبکه قرار می‌دهیم. 

در پایان مصاحبه معاون صدای رسانه ملی در پاسخ به آمار تعداد شنوندگان در شبکه‌های رادیویی گفت: همه بخش‌های رادیو خوب هستند.