
علیرضا صلواتی مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی زیرسازی طرح راه آهن اصفهان-سفیددشت –شهرکرد در دو سال گذشته، گفت: در صورت تامین اعتبار زیرسازی این طرح تمام شده بود.
او افزود: حدود ۱۸ تونل در این مسیر قرار دارد که ساخت آنها و پلهای بزرگ به اتمام رسیده است.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان ادامه داد: تاکنون برای این طرح ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و در سفر ریاست جمهوری نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان دیگر تخصیص یافته است.
صلواتی با اشاره به درنظر گرفتن پنج ایستگاه در این خط ۹۱ کیلومتری گفت: ایستگاه مبداء این خط آهن حسن آباد مبارکه، ایستگاه دوم لنجان، ایستگاه سوم روستای کاهریز، ایستگاه چهارم فرخ شهر و ایستگاه پایانی شهرکرد است.
به گفته او، دسترسی شهرکرد به ظرفیتهای اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیتهای ریلی، کاهش ترافیک بین استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان، رونق گردشگری، محرومیتزدایی و رویکرد توسعه متوازن در استانهای مرکزی کشور همچنین تکمیل کریدور ریلی اصفهان- اهواز از مزایای بهره برداری از راه آهن مبارکه_سفیددشت_شهرکرد است.
مجری کل طرحهای زیربنایی استان اصفهان گفت: با تکمیل این شبکه ریلی تا استان خوزستان مسیر اصفهان_ اهواز کوتاه میشود و با قطار برقی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به حدود ۶ ساعت کاهش مییابد.
صلواتی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مصرف انرژی، آلودگی هوا و پرداخت یارانه سوخت ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال کاهش مییابد گفت: اشتغال زایی برای ۸۰۰۰ نفر، انتقال ۴۰ درصد از بار عبوری به میزان ۲۸ میلیون تن و ۵۰ درصد از مسافران منطقه از جاده به راه آهن به تعداد ۱.۹ میلیون نفر در سال از نتایج راه اندازی این خط ریلی خواهد بود.