محور‌های برف‌گیر استان قزوین نمک پاشی شد

جواد حق لطفیمدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: بارش برف از نخستین ساعات بامداد امروز در مناطق مرتفع؛ و کوهستانی این استان آغاز شد که بلافاصله تیم‌های راهداری در سه گردنه بهرام آباد و قسطین لار در بخش رودبار الموت شرقی و غربی و همچنین آوج عملیات نمک پاشی را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی برای امروز نیز ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: از شهروندان و به خصوص مسافران درخواست داریم تا ضمن توجه به هشدار‌های هواشناسی از سفر کردن در مواقع بارندگی خودداری کنند و پیش از سفر نیز آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها جویا شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین با اشاره به وضعیت تردد خودرو‌ها در سطح راه‌های ارتباطی این استان، تصریح کرد: براساس آخرین آمار‌های موجود، از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های اصلی و آزادراه‌های این استان عبور کرده اند.

به گفته وی، در حوزه تردد خودروها، امسال و تا این لحظه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش هشت درصدی تردد‌ها در استان روبرو هستیم.

حق لطفی اضافه کرد: در حوزه مسافر نیز از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا امروز ۲۲ هزار مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری به اقصی نقاط کشور سفر کرده‌اند.