برقراری بیش از هزار تماس مردمی با سامانه ۱۴۱

 امیرحسین پورهاشمی رییس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه ها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهرها، دریافت اطلاعات مربوط به تصادفات، ثبت مشکلات راه‌ها و شکایت از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی از جمله موضوعاتی است که مردم می‌توانند از طریق تماس با این سامانه پیگیری کنند.

وی اضافه کگرد:به همین منظور سامانه تلفنی و نرم افزار ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۲۰۰۰۱۴۱ پل ارتباطی مردم با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در تمام ساعات شبانه روز می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

رییس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت:از ابتدای طرح نوروز در ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به ۱۰۳۷ تماس مردمی پاسخ داده است.

پورهاشمی در ادامه با اشاره به ثبت تردد ۱۱ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۴۷ دستگاه خودرو در راه‌های استان طی این مدت اضافه کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که ۹ درصد وسایل نقلیه بین ۱ تا ۳ روز در استان می‌مانند.

رئیس اداره مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای طرح در روز ۲۵ اسفند ۲۴۱ هزار و ۳۰۳ وسیله نقلیه از استان قزوین در سایر استان‌ها مشاهده شده که استان‌های البرز، گیلان و تهران بیشترین سهم مقاصد سفر را داشته‌اند.