معرفی برگزیدگان جشنواره ادبی هنری جان‌فدا

استاندار اصفهان در مراسم اختتامیه جشنواره ادبی هنری جان‌فدا با اشاره به سالروز فتح خرمشهر گفت: امروز در سالروز این پیروزی بزرگ و شکوهمند که یادآور ایثار و رشادت هاست، به جوانان دانشجو، اهل قلم، رسانه و هنر توصیه می‌کنم که آن مقطع ماندگار را بدقت مطالعه و بازخوانی کنند.


سیدرضا مرتضوی فرهنگ ایثار و شهادت را از منابع غنی، ارزشمند و از پشتوانه‌های عظیم ایران اسلامی دانست و افزود: این فرهنگ برگرفته از نسیم جان‌افزای اسلام و معارف الهی است.


او با تاکید بر برگزاری جشنواره‌هایی برای معرفی شهدا و فتوحات کشور گفت: اگر امروز بر معرفی، بزرگداشت و برگزاری آیین‌هایی برای شناخت بیشتر نسل‌های آینده تاکید می‌شود بخاطر تزریق روح امید و تقویت فرهنگ ایثار در جامعه است.


استاندار اصفهان افزود: امروز هیچ کس از دنیای سلطه و استکبار در تصمیم گیری‌های ما دخالت ندارد، زیرا اساس جامعه ما بر فرهنگ الهی و انسانی ایثار و شهادت استوار است.

مرتضوی  با اشاره به رشادت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اقتدار بین‌المللی که این سردار جان فدا برای مردم ما و امت اسلام به ارمغان آورد، برگرفته از همین فرهنگ والای اسلامی بود که راه حرکت به سمت ایستادن در مقابل خودخواهی و حرکت به سمت خداخواهی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر هم در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشنواره تولید محتوای فرهنگی، کشف استعداد میان جوانان و دانشجویان، گفتمان‌سازی و گسترش فرهنگ غنی ایثار و شهادت و استکبارستیزی، است.


هادی مشرف‌زاده با بیان اینکه در این جشنواره بیش از ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد افزود: بیش از ۵ هزار اثر دانشجویی، بیش از ۱۰۰ اثر از اساتید و هیئت‌علمی، بیش از ۶۰ اثر دانش‌آموزی و بیش از ۵۰ اثر از کادر کارمندان دانشگاه به جشنواره ارسال شده است.