برگزاری دومین همایش ملی فناوری‌های نوظهور کوانتومی دهم خرداد در دانشگاه صنعتی اصفهان

دبیر دومین همایش فناوری‌های نوظهور کوانتومی، با بیان اینکه تبادل نظر و انتقال تجربه بین پژوهشگران و متخصصان حوزه‌های مختلف مربوط به فناوری‌های کوانتومی، از اهداف این رویداد است، گفت: شبکه‌سازی و برقراری همکاری‌های علمی و فناورانه بین بخش‌های دانشگاهی و صنعتی کشور و سیاستگذاری در حوزه کوانتومی مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
دکتر مسلم زارعی با بیان اینکه فناوری‌های کوانتومی از جمله حوزه‌های نوظهور و بین‌رشته‌ای است و در زمینه‌های مختلف علمی، صنعتی، دفاعی و امنیتی تأثیرگذار است افزود: این همایش با همکاری دانشکده‌های فیزیک و مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان در روز‌های ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
وی گفت: محور‌های همایش شامل اپتیک کوانتومی، رمزنگاری کوانتومی، سنسور‌های کوانتومی، شبیه‌سازی کوانتومی، محاسبات کوانتومی و مخابرات کوانتومی است.
دکتر زارعی با بیان اینکه دوره اول رویداد کوانتومی نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده است، افزود: حدود۱۷۰ نفر از استادان دانشگاه، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در همایش شرکت خواهند کرد.
وی گفت: در ادامه برنامه «نشست کوانتم اصفهان» با حضور اساتید فعال در حوزه‌های کوانتومی و مدیران علمی کشور برگزار خواهد شد. در این نشست در خصوص آینده فعالیت‌های علمی حوزه کوانتومی بحث و تبادل نظر خواهد شد.
دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان در بحث توسعه دانش و علوم بین رشته‌ای از مراکز پیشتاز کشور محسوب می‌شود.
پیش از این نیز همکاری با مرکز بین المللی سرن، رصدخانه ملی و بسیاری از طرح‌های بین المللی از اقدامات مهم این دانشکده، در راستای پیوند دانش‌های بنیادی با سایر علوم فنی و مهندسی بوده است.