توقیف یک شناور حامل ۱۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان بوشهر

سرهنگ یدالله شرفی  با اشاره به اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی نیرو‌های مرزبانی در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این راستا تردد شناور‌ها در مرز دریایی خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر مورد رصد و پایش مستمر نیرو‌های مرزبانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه برخورد با قاچاق کالا در راستای رشد تولید و حمایت از اقتصاد داخلی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد گفت: کالا‌های خارجی فاقد اسناد معتبر قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرد و با اینگونه محموله‌ها برخورد قاطع می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از استقرار پایگاه‌های مرزبانی در نوار ساحلی استان خبر داد و تصریح کرد: نیرو‌های مرزبانی شبانه‌روز تردد شناور‌ها مورد رصد قرار می‌دهند و با متخلفان برخورد می‌شود.

شرفی از شناسایی یک شناور حامل کالای قاچاق در بندر عامری خبر داد و بیان کرد: مرزبانان در پایگاه دریابانی بوشهر با اشراف اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر حمل محموله قاچاق در یک شناور و احتمال تخلیه غیرمجاز آن در بندر عامری مطلع شدند و این مهم را در دستور کار خود قرار دادند و با اقدام به موقع موفق به توقیف شناور شدند.

وی از کشف چند موتور مربوط به لنج از شناور توقیفی خبر داد و افزود: در بازدید مأمورین از شناور توقیفی، ۵ دستگاه موتور مربوط به لنج به ارزش ۱۵ میلیارد تومان کشف شد.

شرفی ضمن اشاره به دستگیری ۲ متهم و معرفی به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: مرزبانان با اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی در آب‌های ساحلی استان بوشهر ضمن تأمین امنیت مرز دریایی خلیج‌فارس، کنترل دقیق شناور‌ها از جمله تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان، متخلفان و سودجویان تنگ می‌کند.