بیش از ۹۵ درصد فرآورده‌های نفتی زنجان از انبار نفت تندگویان تامین می‌شود

قادر نعمتی رئیس تاسیسات و عملیات انبار نفت شهید تندگویان زنجان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد فرآورده‌های نفتی زنجان از انبار نفت تندگویان تامین می‌شود گفت: به طور میانگین روزانه ۱۵۰ دستگاه نفتکش در انبار نفت شهید تندگویان زنجان تردد می کند.

وی، عملیات اجرایی در این انبار را شامل تخلیه، انحراف، بارگیری و تکمیل ظرفیت فرآورده های نفتی بیان کرد و اظهار داشت: به طور متوسط روزانه چهار میلیون لیتر فرآورده های نفتی شامل بنزین، نفت گاز و نفت سفید در انبار نفت شهید تندگویان زنجان تخلیه و بارگیری می شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: فرآورده های نفت کوره، بنزین سوپر و گاز مایع به صورت ارسال مستقیم به استان تامین می شود.

وی یادآور شد: پنج درصد فرآورده های نفتی مورد نیاز استان زنجان از طریق نفتکش های جاده پیما و از استان های همجوار همچون گیلان، قزوین و تهران تامین و ۹۵ درصد فرآورده های مورد نیاز از خط لوله دریافت می شود و این حجم از عملیات حاصل تلاش شبانه روزی همه عوامل موثر در فرایند سوخت رسانی است.

نعمتی گفت: تامین سوخت مورد نیاز شهرستان بیجار نیز از انبار نفت شهید تندگویان زنجان تامین می شود.

وی، داشتن نیروی انسانی فنی و با دانش، شبکه حمل و نقل پویا و فعال فرآورده های نفتی، وجود زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم در انبار نفت شهید تندگویان، رصد و پایش ورود و خروج نفتکش ها و امکان خرید برخط فرآورده های نفتی از سوی مصرف کنندگان را از عوامل موثر بر سوخت رسانی بدون وقفه در استان زنجان برشمرد.