موسی الرضا حاجی بگلو نائب رئیس شوارای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح حمل و نقل عمومی رایگان در مشهد کار جدیدی بود، این طرح موافقان و مخالفانی دارد که طبیعی است، اما زیرسوال بردن آن بی انصافی است.
او افزود: کلیات این طرح در جلسه پیشین شورای شهر مشهد مصوب شد، اما تصویب تبصرهها به تعویق افتاد و برخی به دنبال حذف این طرح هستند.
نائب رئیس شوارای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مخالفت مدیریت شهری با این طرح قابل درک نیست، دوره ششم شورای شهر مشهد با رویکرد متفاوت روی کار آمده است، اما در روزهای اخیر مدیریت شهری از تمام توان و رایزنی برای حدف این طرح استفاده کرده است.
حاجی بگلو بیان کرد: در مدیریت شهری تا کی باید به دنبال مدیران هزینهای باشیم؟ تمام نگرانیها برای حذف ۲۰۰ میلیارد تومان در سال است، این درحالی است که سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مدیریت شهری مشهد برای خارج از استان بدون هیچ اعتراضی هزینه شد.
او تصریح کرد: رسیدگی به اولویتهای شهر واجب است، به نمایندگی از مردم طرح را تهیه و از آن دفاع میکنم، طرح رایگان کردن صدور پروانههای ساختمانی در حاشیه شهر نیز در دست تهیه است.
محمدرضا قلندر شهردار مشهد نیز گفت: طرح رایگان کردن اتوبوس در بخش حمل و نقل عمومی باید بر مبنای کار پژوهشی باشد.
او افزود: هم اینک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است و برای اجرای این طرح زیرساختهای موجود مناسب نیست.