رئیس ستاد انتخابات کشور:
آزمایش سامانه پیش ثبت‌نام انتخابات با موفقیت انجام شد

محمدرضا غلامرضا در گفت‌وگويي تشریح مراحل بعدی پس از تصویب قانون جدید انتخابات و حذف انتخابات تناسبی گفت: این قانون، با هماهنگی شورای نگهبان و با توجه به اینکه قانون جدید از زمان ابلاغ، لازم‌الاجرا می‌شود، اولین و فوری‌ترین اقدام، نوشتن آیین‌نامه اجرایی قانون جدید انتخابات است که بدین منظور کمیته‌ای برای نگارش آن تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: با توجه به تغییرات قانون جدید انتخابات، برخی موعد‌های زمانی هم تغییر خواهد کرد که جدول مواعید زمانی را با هماهنگی شورای نگهبان ابلاغ خواهیم کرد و در نخستین فرصت ممکن، طی اطلاعیه‌ای به مردم اعلام می‌شود؛ برنامه‌های آموزشی در این زمینه را نیز از طریق رسانه ملی و فضای مجازی در دستور کار داریم.

غلامرضا همچنین از تست موفقیت آمیز سامانه پیش ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: نسخه اولیه سامانه رونمایی شد و با تدابیر اندیشیده شده و تأکید وزیر کشور، نخستین تست آزمایشی به مدت ۲ ساعت با زمینه‌سازی‌ها و مقدمات لازم در ۳۱ استان اعم از ۴۸۵ فرمانداری (در مرکز و فرمانداری‌ها) با موفقیت بارگذاری شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: کل فرایند پیش ثبت نام بر اساس پرسشنامه تعبیه شده درون سامانه و مورد تأیید شورای نگهبان، با موفقیت برگزار شد و به فرمانداری‌ها اعلام کردیم در صورت بروز هرگونه مشکل، اعلام کنند.

وی ادامه داد: مهلت زمانی پیش ثبت نام، ۷ روز از تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲ است. تدابیری اندیشیده شده است که در اولین فرصت پس از ابلاغ قانون، داوطلبان، آموزش لازم را ببینند و از طریق نسخه موبایلی (اپلیکیشن پیش ثبت نام) خودشان ثبت نام کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: سیم کارت اقدام برای پیش ثبت نام باید به نام خود داوطلب باشد و در هر نقطه‌ای از ایران این فرایند قابل انجام است.