اعطای تسهیلات اجاره مسکن به ۷۴۱۶ متقاضی قمی

سید محمد صادق سیدی عنوان کرد: از سال ۹۹ ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن در کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از مستاجران آغاز شد.

سرپرست اداره برنامه ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم  افزود: در فاز سوم این طرح که از خرداد سال جاری آغاز شده است ۳۱۳۳۹ متقاضی تاکنون در سامانه موفق به نام نویسی شده اند.

سیدی توضیح داد: از تعداد کل ثبت نام کنندگان این دوره، ۱۰۰۸۲ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند و ۵۷۱۷ درخواست نیز در مرحله تعیین شعبه و معرفی به بانک است.

سرپرست اداره برنامه ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم  گفت: در مجموع، درخواست ۳۴۶۸ متقاضی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن به دلایل مختلف رد شده است.

به گفته سرپرست اداره برنامه ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم تا کنون ۷۴۱۶ فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن در فاز سوم به متقاضیان اعطا شده است.

سیدی در خصوص ثبت نام‌های دوره‌های قبل توضیح داد: طی سال‌های گذشته در دو نوبت فاز یک و فاز دوم ثبت نام انجام شد که در فاز یک (سال ۱۳۹۹) بیش از شش هزار و در فاز دو (سال ۱۴۰۰) حدود پنج هزار فقره وام تسهیلات کمک ودیعه مستاجرین از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان اعطا شد.

سرپرست اداره برنامه ریزی و اقتصاد مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم بیان کرد: در مجموع سه فاز ثبت نامی تاکنون حدود ۱۸۳۲۳ مستاجر قمی، وام کمک ودیعه مسکن را دریافت کرده اند.