خریداری ۷۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان استان کرمانشاه

ملکشاهی مدیر عامل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه امسال بارش‌های باران در استان کرمانشاه بسیار عالی بود وضعیت گندم‌های دیم و آبی مطلوب و باکیفیت خوبی برخوردار است تاکنون۷۷۶ هزار تن گندم از کشاورزان گرامی استان کرمانشاه خریداری شده است.

وی گفت: میزان بهای پرداختی به کشاورزان در استان کرمانشاه دو و نیم هزار میلیارد تومان، معادل ۲۵ درصد بهای کل گندم‌های خریداری شده از کشاورزان استان کرمانشاه است.
وی افزود: پیش‌بینی ما این است که تا پایان مرداد ماه و یا هفته اول شهریور ماه خرید و فرایند گندم در استان کرمانشاه ادامه داشته باشیم.

ملکشاهی گفت: تاکنون فرآیند خرید به صورت مطلوبی بوده و استان کرمانشاه در رده چهارم کشوری است یعنی استان‌های خوزستان، فارس، گلستان و کرمانشاه ۴ استان برتر در بحث خرید گندم از کشاورزان است.

وی گفت: سال زراعی گندم در استان کرمانشاه از سه ماه پیش آغاز شد با توجه به این استان کرمانشاه دارای دو اقلیم سردسیر و گرمسیراست در مناطق گرمسیر ما از نقطه صفر مرزی سومار خرید آغاز شده و تاکنون در شهرستان سنقر که از مناطق سردسیر استان کرمانشاه است هنوز فرآیند برداشت گندم و روند خرید ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال بارش‌های باران در استان کرمانشاه بسیار عالی بود وضعیت گندم‌های دیم و آبی مطلوب و باکیفیت خوبی برخوردار است تاکنون۷۷۶ هزار تن گندم از پیش‌بینی ما این است که تا پایان مرداد ماه و یا هفته اول شهریور ماه خرید گندم در استان کرمانشاه ادامه داشته باشد.

وی افزود:  ۵۲ مرکز دولتی، بخش خصوصی و تعاون روستایی کار فرآیند خرید گندم از کشاورزان را در کل استان بر عهده دارند .