خبر خوش برای مستمری بگیران صندوق بیمه روستایی

سیروس محمودیان مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی از افزایش ۲۰ درصدی مستمری، مستمری بگیران صندوق در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مبلغ افزایش یافته به همراه معوقات مربوطه، با حقوق مرداد ماه، به حساب مستمری بگیران واریز خواهد شد.

سیروس محمودیان افزود: کلیه مستمری بگیرانی که حکم مستمری آن‌ها تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ صادر شده است مشمول افزایش ۲۰ درصدی خواهند بود.

این مقام مسئول ادامه داد: با پیشنهاد صندوق و تصویب در هیات امناء محترم سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، مستمری بیش از ۱۷۵ هزار و ۳۵۹ نفر از مستمری بگیران صندوق در مرداد ۱۴۰۲ با افزایش ۲۰ درصدی و پرداخت کلیه معوقات از ابتدای سال جاری همراه خواهد بود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان آذربایجان غربی اضافه کرد: بارمالی ناشی از این افزایش قریب به ۳۶ میلیارد تومان به صورت ماهیانه خواهد بود.

محمودیان گفت: در حال حاضر تعداد کل بیمه شدگان صندوق در استان آذربایجان غربی ۱۹۴ هزار و ۸۵  نفر است و تعداد ۶ هزار و ۳۸۷ خانواده مستمری دریافت می‌دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۴۴ نفر مستمری بگیر بازنشسته ۵۴۴ نفر مستمری بگیر از کارافتادگی و ۳ هزار و ۶۹۹ نفر مستمری بگیر بازمانده هستند.