۶ مدرسه در حاشیه راه‌ها ایمن سازی شد
۶ مدرسه در حاشیه راه‌ها ایمن سازی شد

حاجی صفری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند گفت: ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

او با اشاره به ایمن سازی ۶ باب مدرسه حاشیه راه های استان از ابتدای سال افزود: در این مدارس با نصب تابلو‌های محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر، نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

حاجی صفری با اشاره به اهداف اجرای طرح ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه‌ها ادامه داد: این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان مدارسی که در حاشیه جاده‌های استان قرار گرفته با مسائل ایمنی عبور و مرور و خطرات تصادفات از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش هرساله برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها به عنوان گروه‌های کاربران آسیب پذیر راه‌ها به حساب می‌آیند در همین جهت برای افزایش ایمنی مدارس حاشیه راه‌های استان، کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به بازدید و انجام مطالعات اقدام کرده و مدارس را به منظور ایمن سازی اولویت بندی می‌کنند.

از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ باب مدرسه حاشیه راه‌های استان ایمن سازی فیزیکی شده است و همچنین در همین مدت بیش از ۱۵۰ باب مدرسه و ۷ هزار دانش آموز در طرح آموزش ارتقای فرهنگ ترافیک در مدارس حاشیه راه‌های استان آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.