شناسایی کانون های ساخت و ساز غیر مجاز در خراسان جنوبی

عباس زاده معاون  امور عمرانی استاندار در کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین خواری، تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز استان با بیان این مطلب گفت: تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان وجود دارد، اما موضوع، حاد نیست و باید نظارت‌ها توسط راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به ویژه در روستا‌های نزدیک شهر‌ها افزایش یابد تا از ساخت وساز در اینگونه اراضی جلوگیری شود.

او با اشاره به اینکه مقابله با زمین خواری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز از اولویت‌های استانداری است افزود: در کنار افزایش نظارت‌ها باید در روستا‌هایی که امکان پذیر است، محدوده روستا افزایش یابد تا زمین در دسترس مردم باشد و از ساخت و ساز‌های غیر مجاز جلوگیری شود.

عباس زاده عنوان کرد: باید تا یک ماه آینده بطور دقیق کانون‌های ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان شناسایی تا با تمرکز بر آن، از ساخت و ساز در ابتدای راه جلوگیری شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم با انتقاد از برخی مدیران اظهار کرد: برخی از مدیران وظایف ذاتی خود را در خصوص پیشگیری از زمین خواری به خوبی انجام نمیدهند که جای گلایه دارد.

فرمانداران بیرجند و طبس هم با اشاره به ضعف نظارت‌ها بر زمین خواری و ساخت و ساز‌های غیر مجاز، خواستار افزایش اختیارات شورا‌ها و دهیاران روستا‌ها برای مقابله با این پدیده شدند.