وصول ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات شرکت گاز از صنایع راهبردی هرمزگان

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به وصول ۳ هزار میلیارد تومانی مطالبات شرکت گاز گفت: براساس گزارشات و اخبار واصله به دستگاه قضایی مشخص شد که شرکت گاز استان در زمینه فروش گاز به صنایع بزرگ و استراتژیک استان از آن‌ها مبالغ قابل توجهی مطالبات مالی دارد که در صورت پرداخت نشدن به موقع این بدهی‌ها، شرکت گاز با مشکلات جدی در خدمت رسانی و نارضایتی عمومی روبرو می‌شود. 

او افزود: همچنین مشخص شد بدهکاری کلان این صنایع به شرکت گاز سبب شده این شرکت جهت اتمام برخی پروژه‌های خود و شروع سایر طرح‌های خود با چالش جدی مواجه شود. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: دادگستری استان به محض اطلاع به این موضوع ورود کرد و بر این اساس جهت جلوگیری از آسیب‌های پیش رو و نارضایتی عمومی به دادستان مرکز استان مأموریت داده شد تا ضمن بررسی دقیق موضوع با برگزاری جلسه در این رابطه پیگیری‌های لازم را انجام دهد و نتیجه اقدامات خود را با قید فوریت اعلام نماید.

قهرمانی افزود: با توجه به اینکه اکثر بدهکاران کلانِ شرکت گاز استان، صنایع متعلق به بخش خصوصی بودند، با پیگیری دستگاه قضایی در راستای احصاء مطالبات آن‌ها از طریق دولت و بانک مرکزی اقدام شد. 

قهرمانی با اشاره به اینکه مطالبات مذکور مربوط به چهار ماه بوده است، گفت: با پیگیری‌های دادگستری تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان از این شرکت‌ها دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان حفظ حقوق عامه و صیانت از اموال بیت المال را از مهمترین اولویت‌های دادگستری عنوان کرده و گفت: در این راستا دستگاه قضایی با محوریت دادستان مرکز استان نسبت به دریافت مابقی مطالبات شرکت ملی گاز که حدود هشت هزار میلیارد تومان می‌باشد پیگیری خواهد کرد.