استاندار ایلام:
دستگاه‌های اجرایی تکالیف مرتبط با کاهش آسیب‌های اجتماعی را انجام دهند

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در جلسه شورای اجتماعی و کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار کرد: کمبود مشاور در مدارس استان یکی از آسیب‌هایی است که فقدان آن زمینه‌ساز آسیب‌های دیگری خواهد شد و آموزش و پرورش استان باید در مواجه با آسیب‌های اجتماعی، نسبت به افزایش تعداد مشاوران در مدارس اقدام کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در این سنین دچار تصمیمات احساسی هستند و با بسیاری از مسائل به دلیل کم تجربگی، برخوردی عاقلانه ندارند که در این حالت وجود مشاور دلسوز و دغدغه‌مند می‌تواند با نقش آفرینی خود از بسیاری از رفتار‌های مخاطره آمیز جلوگیری کند.

استاندار ایلام از آموزش و پرورش استان خواست نسبت به جمع‌بندی گزارش عملکرد مشاوران مدارس اقدام و ضمن احصا آمار تعداد مراجعین و نحوه راهنمایی، نتایج حاصله را اعلام کند.

وی عنوان کرد: مکالمات تلفنی که توسط اشخاص با اورژانس اجتماعی بهزیستی گرفته می‌شود باید ضبط و هر ۶ ماه یکبار ضمن خروجی این مکالمات، تحلیل، کار تحقیقی و میدانی انجام و نتیجه آن نیز در جلسات بعدی منعکس شود.

وی با بیان اینکه خودکشی موضوعی فرابخشی و فرا دستگاهی است، بیان کرد: این موضوع یک زنجیره است و نباید یک دستگاه خاص را متولی آن دانست، بلکه نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، رسانه‌ها است تا مهار شود؛ همچنین نیاز داریم از همه اقشار و همه انجمن‌ها و حلقه‌های میانی و مردم استفاده کنیم که مکمل فرابخشی و فرادستگاهی است.

استاندار ایلام از ائمه جمعه و جماعت و روحانیون خواست تا قبح این مسئله زشت را در تریبون‌ها تبیین کنند و با بیان اینکه نیازمند آگاهی سازی در این زمینه هستیم، گفت: سبک زندگی از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در این رابطه است و فرهنگ آداب و رسوم و مهارت‌های فردی و اجتماعی و مهارت «نه» گفتن نیز اثرگذار است.

وی با بیان اینکه اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی باید با در نظر گرفتن کاهش آسیب‌ها در دو بخش آموزش و خدمات اجرایی، دیده شود، افزود: نیازمند تقویت امید و نشاط با برگزاری مسابقات، اردو‌ها و هدایت آن‌ها به سمت محلات هستیم.

استاندار ایلام عنوان کرد: جامعه همانطور که نیاز به معنویت دارد به امید و نشاط نیز نیازمند است منتها چارچوب‌دار و نظام‌مند، ایجاد فضای مفرح و شاد، چارچوب‌دار و نظام‌مند مورد تأکید است.

بهرام‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد مجتمع‌های شوق زندگی هستیم و شهرداری ایلام در این زمینه موظف به همکاری است، افزود: کمیته‌ها باید هر دو هفته یکبار اقدامات عملی خود را به بصورت مکتوب و مستند تهیه و به معاونت سیاسی امنیتی استانداری تحویل نمایند.