استاندار گلستان :
ارزیابی فعالیت دستگاه‌ها برای اجرای طرح گردشگری آشوراده و برخورد با مدیران کم کار

علی محمد زنگانه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که با موضوع رفع چالش‌های پروژه‌های گردشگری استان برگزار شد گفت: طرح طبیعت گردی و گردشگری آشوراده با توجه به این که دستور ویژه رئیس جمهور بود و همه الزامات و مجوز‌های قانونی آن صادر شده در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

او افزود: اداره آموزش و پرورش، ماهیان خاویاری، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی و گردشگری اقدامات لازم را تا سفر رئیس جمهوری به انجام برسانند تا در حضور رئیس جمهور در محل جزیره و خلیج گرگان، هم کانال آبرسان، اسکله گردشگری آشوراده، مسیر لایروبی شده بین اسکله و جزیره را افتتاح کنیم و هم عملیات اجرایی طرح طبیعت گردی را در ۲۲ هکتاری پرنده نگری و طبیعت گردی و ۱۹ هکتاری بنیاد مسکن و ۲۴ هکتاری متعلق به ماهیان خاویاری را آغاز کنیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: تمامی مجوز‌های لازم برای این پروژه اخذ شده و تاکید ما بر این است که همه ملزم به رعایت قانون هستند و ما هیچ اقدامی را خارج از قانون انجام نخواهیم داد.

زنگانه تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست و سرمایه‌گذار در قالب صندوق پروژه، وارد موضوع خواهند شد و حتی مجوز‌های لازم ورود بخش خصوصی تا ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری نیز صادر شده است.

او اضافه کرد: صدور موافقت اصولی برای اجرای بومگردی با محوریت مالکان در جزیره آغاز شده و اقدامات مکمل برای سایت پشتیبان هم در حال پیگیری است.

او گفت: احداث موزه ماهیان خاویاری، احداث آکواریوم و بهسازی اردو‌های دانش آموزی از جمله اقدامات مهمی است که در این جزیره باید اجرا شود.