جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:
نیروی دریایی ارتش در تراز قدرت‌های جهانی است

امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین نیروی دریایی راهبردی ارتش، در دومین همایش یاد یاران (آیین تکریم و تجلیل از اعضای وابسته ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان) خطاب به بازنشستگان این نیرو افزود: افتخار می‌کنیم امانتی که به ما تحویل دادید در تراز قدرت‌های جهانی است.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: نیروی دریایی یک نیروی راهبردی و جامع است یعنی با تجهیزات ساخت داخل و با نیرو‌های آموزش دیده داخلی و بومی می‌تواند در اقصی نقاط دنیا ماموریت انجام دهد و اوج آن در ماموریت ناوگروه ۸۶ بود که در دور کره زمین افتخار آفرید.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در سایر نیرو‌ها هم همین گونه است، در نیروی زمینی و هوایی هم مجموعه‌ای از تجهیزات دفاعی وجود دارد و ما فراتر از گذشته در مقابل دشمنان از این مرز و بوم دفاع خواهیم کرد.

امیر دریادار کاویانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنر انقلاب اسلامی و امام راحل این بوده که انقلاب ملت عزیز ایران و جوانان آن مقطع را با دین و دینداری گره زد، کشور و جوانان و ملت را از فساد نجات داد و با نظام سلطه، آمریکایی‌ها و فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب مقابله کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حاصل آن تلاش و مجاهدت و حضور، بزرگی و اقتدار انقلاب اسلامی، ایران اسلامی و جمهوری اسلامی در سراسر جهان است.

امیر کاویانی گفت: همه تلاش دشمنان در اغتشاشات پارسال و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون این بوده که مردم را از حاکمیت جدا کنند، اما انقلاب اسلامی فراتر از انقلاب‌هایی مانند فرانسه و روسیه است که ۱۰ سال هم ادامه نیافتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی اکنون در دهه پنجم خود قرار دارد و همه این موفقیت‌ها با پشتوانه مردمی آن حاصل شده است و نفوذ آن نه تنها در منطقه بلکه در سراسر جهان و آمریکای لاتین مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: کلمبیا در طول تاریخ همواره با آمریکایی‌ها بوده است، اما امروزه در اثر نفوذ فرهنگی و نرم انقلاب اسلامی، ملت ایران به عنوان ملتی شجاع و استقلال خواه و آزادی‌طلب جای ویژه‌ای نزد آن ملت دارد.

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خطاب به وابستگان این نیرو گفت: امروز می بینید در غزه، سوریه و یمن چه اتفاقاتی رخ می‌دهد، این جرأت و شجاعتی که در این محور مقاومت ایجاد شده حاصل تلاش شما و شجاعت و ایستادگی شما در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از انقلاب است.

امیر کاویانی اضافه کرد: امروز در جنگ منطقه کوچک غزه که همه دنیای سلطه در برابر گروه کوچک حماس جمع شده است، حماس هفت مؤلفه دارد که یکی از آن‌ها پشتوانه مردمی است و پشتوانه مردمی داشتن را از ملت ایران آموخته است.

در همایش یادیاران از ۱۴۰ خانواده پیشکسوت و وابسته (بازنشسته) ارتش در استان هرمزگان که در زمان خدمت برای حفظ امنیت مرز‌های دریایی کشور نقش پررنگی ایفا کرده بودند، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.