با افزایش واردات گوجه جو بازار آرام شده است

منصور عدل، مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سردشدن هوا و تغییر فصل از دلایلی است که باعث کمبود گوجه در بازار می‌شود در چند هفته اخیر در میادین تره‌بار و میوه‌فروش‌ها شاهد افزایش قیمت این محصول بودیم.

 وی ادامه داد: علت کمبود گوجه در سطح شهر مربوط به بحث عرضه و تقاضا است و مناطقی که دورتر از مراکز تولید گوجه‌فرنگی هستند برای عرضه با مشکل مواجهه می‌شوند.

 مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی تشریح کرد: در شهر برای مقطعی برای عرضه گوجه دچار مشکل و نقصان شدیم و قیمت تا حدود ۴۵ هزار تومان بالا رفته؛ اما از هفته گذشته این روند سیر نزولی پیدا کرده و قیمت کاهش‌یافته است.

 وی در ارتباط با اقدامات انجام شده افزود: با افزایش واردات گوجه به میادین تره‌بار جو بازار آرام شده است و با نظارت‌های انجام شده شاهد مدیریت کمبود این محصول و کاهش قیمت آن هستیم.

 عدل تصریح کرد: بخش عمده پیرامون افزایش قیمت گوجه‌فرنگی در کشور به علت ایجاد جو روانی، سو استفاده برخی از افراد سودجو و احتکار این محصول در سردخانه است به‌خصوص در استان‌هایی که عرضه این محصول را برعهده دارند.

 وی ادامه داد: با مدیریت و کنترل جو روانی ایجاد شده تلاطم در بازار آرام شد، ورود کالا در بازار و باعث کاهش قیمت می‌شود و امید داریم تا چند روز آینده قیمت گوجه به حد منطقی خود برسد.

 مدیر بازرسی و نظارت بر بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: باتوجه‌به این که ما یکی از مناطق مصرف‌کننده این محصول هستیم و محصول از استان‌های دیگر وارد می‌شود قیمت گوجه به عوامل مختلفی مانند هزینه حمل‌ونقل، بار و... بستگی دارد.

 وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند مواردی که با گران‌فروشی و عرضه محصول با قیمت گزاف همراه است از طریق شماره‌گیری تلفن ۱۲۴ گزارش داده برای این موارد پرونده تشکیل می‌شود.