شهر یزد به کارگاه عمرانی پروژه‌های شهری تبدیل شده است

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دیدار با ابوالحسینی معاون عمرانی استانداری یزد گفت: از دولت انقلابی و معاونت عمرانی استانداری انتظار داریم که با شهرداری یزد به خصوص در پروژه‌های عمرانی سطح شهر، شهرداری را مساعدت نمایند.

او افزود: در کشور شهرداری‌ها با دولت برای فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی، اجرایی اجتماعی و فرهنگی باهم حرکت میکند و دولت‌هایی موفق هستند که برای بخشی از فعالیت‌ها ارتباط خود را با شهرداری برای رفع مشکلات مردم تقویت نمایند.

سیفی خاطرنشان کرد: تاکنون استاندار و مسئولین استانی یزد با شهرداری تعامل بسیار خوبی داشتند، اما علی الرغم این تعامل انتظار می‌رود جلسات بیشتری برای هماهنگی و تسریع در اجرای پروژه‌ها برگزار شود تا پروژه‌های عمرانی در شهر به نحو احسن اجرا شود تا رضایت شهروندان را در بر داشته باشد.

اعتباری عضو شورا و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه گفت: ورودی‌های شهر یزد مناسب شهر جهانی نیست و باید روشنایی، آسفالت، درختکاری و تمامی امکانات بصری و خدماتی آن تأمین شود، برای سه سطحی کردن میدان امام حسین (ع) نیز ضرورت دارد با همکاری شهرداری و معاونت عمرانی استانداری در اسرع وقت انجام شود.

نیکونژاد عضو شورا و رئیس کمیسیون نظارت تأکید کرد: میدان شهید جعفر زاده باید تعیین تکلیف شود این میدان مرز بین شهر یزد و حمیدیا است و بلا تکلیف مانده است و انتظار می‌رود در خصوص احداث آن تعیین شود کدام شهرداری عملیات عمرانی آن را اجرا می‌کند.

او ادامه داد: پارکینگ‌های درون محله‌ای نیز موضوعی هست که شهروندان بسیار آن را از شهرداری مطالبه می‌کنند و باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

زارع عضو شورا و رئیس کمیسیون خدمات گفت: شهرداری در بحث سیل بند‌ها اقدامات قابل توجهی انجام داده، اما در محل برخی سیل بند‌ها نخاله و پسماند‌هایی وجود دارد که ضرورت دارد از سوی متولی جمع آوری شود تا هنگام وقوع سیل دچار مشکل نشویم. 

پارسائیان عضو شورا رئیس کمیسیون خانواده بیان کرد: قرار بود خط سنگین راه آهن جابجا شود چرا که آسایش ساکنین را مختل کرده است انتظار می‌رود این موضوع از طریق مسئولان استانی تذکر و رفع شود.