مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:
مراکز سنجش نوآموزان در اردبیل به ۲۷ مرکز ارتقا یافت

کلام‌الله صفری در جلسه ستاد راهبری تربیت دوران کودکی در اردبیل، اظهار کرد: قسمت عمده‌ای از توانایی‌ها و مهارت‌های انسان در دوره کودکی شکل می‌گیرد و بی‌توجهی به این دوران سبب بروز چالش‌های جدی در سنین بالاتر می‌شود.

او تصریح کرد: اهمیت دوران کودکی و مقطع کودکستان به اندازه‌ای است که ارتقای کیفیت آموزشی به میزان توجه به کودکستان‌ها وابسته است و تجهیز و ساماندهی این مراکز جز اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به جایگاه سازمان تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور گفت: سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و متعاقب آن ستاد راهبری تربیت دوران کودکی با هدف هماهنگی و سازمان‌دهی فعالیت تمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه دوره کودکی تشکیل شده و تلاش می‌کنیم در این ستاد با همفکری و تعامل اعضا قدم‌‎های مثبتی در راستای تربیت اوان کودکی برداریم.

صفری با مرور چالش‌های حوزه سنجش نوآموزان افزود: سال‌های متمادی شاهد چالش‌های جدی در زمینه سنجش بدو تحصیل نوآموزان بودیم که با افزایش تعداد مراکز سنجش از ۱۰ به ۲۷ و همچنین افزایش بازه زمانی و تأمین تجهیزات به روز، خوشبختانه شاهد ارتقای کیفی سنجش در استان اردبیل هستیم.

او بیان کرد: سنجش نوآموزان از مهرماه شروع شده و تا امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از آن‌ها مورد سنجش قرار گرفته‌اند.