پیرانشهر و سردشت پربارش‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پیرانشهر با ۲۶ و سردشت با ۲۵ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را در استان داشتند، گفت: اغلب بارندگی‌ها طی این مدت در جنوب استان بود؛ هر چند بارندگی‌های خفیفی نیز در برخی نقاط مرکز استان هم ثبت شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه لازم است که شهروندان همچنان به توصیه‌های کارشناسان توجه داشته باشند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته نقده با ۱۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین و ماکو با منفی سه درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بودند.

وی بیان کرد: لازم است شهروندان از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی را نیز مورد توجه قرار دهند.

صابری گفت: اجتناب از سفر‌های غیر ضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که لازم است تدابیر مربوط با آن‌ها به‌کار بسته شود.

به گفته وی، تا روز دوشنبه هفته آینده لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، احتمال پرتاب اشیای و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره پیش بینی می‌شود و لازم است به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات هم دقت شود.